»V zadnjem času se pojavlja vse več proizvajalcev, ki za vozila z žarometi opremljeni s halogenskimi žarnicami z žarilno nitko kategorij H7, ponujajo nadomestne LED žarnice. Ker na AVP, ki je v Sloveniji homologacijski organ, v zvezi z ustreznostjo take spremembe na vozilu, prejemamo vse več vprašanj, podajamo naslednje pojasnilo.

Po informacijah, ki jih imamo na AVP, so nekatere nadomestne H7 LED žarnice odobrene v skladu z nemškimi nacionalnimi predpisi (ABE), v Sloveniji pa trenutno ni zakonske osnove, po kateri bi certifikate izdane po nacionalnih predpisih druge države lahko v postopku potrditve enakovrednosti uporabili tudi pri nas, zato trenutno zamenjava svetlobnega vira na žarometu (zamenjava H7 žarnice z LED žarnico) ni možna.«

Na področju odobritev žarometov se v Evropski uniji in posledično v Sloveniji uporabljajo Uredbe EU in Pravilniki združenih narodov (UN/ECE).

Za homologacijo žarometov motornih vozil za asimetrični kratki svetlobni pramen ali dolgi svetlobni pramen ali oba, ki so opremljeni s halogenskimi žarnicami z žarilno nitko (kategorij H1, H2, H3, HB3, HB4, H7, H8, H9, HIR1, HIR2 in/ali H11) se uporablja Pravilnik Združenih narodov UN/ECE R8 in pa Pravilnik UN/ECE R112 za homologacijo žarometov motornih vozil za asimetrični kratki svetlobni pramen ali dolgi svetlobni pramen ali oba, ki so opremljeni z žarnicami z žarilno nitko in/ali z moduli LED.

Pri tem je potrebno poudariti, da so vsi žarometu odobreni samo za določen vir svetlobe, zato zamenjava vira svetlobe v žarometih brez nadaljnje odobritve ni možna.

Nekateri proizvajalci so pričeli s ponudbo nadomestnih H7 LED žarnic, ki so namenjene za vgradnjo v žaromet odobren za drug vir svetlobe. V skladu z 18. členom ZMV-1 (Uradni list RS, št. 75/17 in 92/20 – ZPrCP-E), se za vozilo, katerega skladnost s predpisi je že bila ugotovljena, če je bila na njem pozneje narejena predelava (sprememba), izvede postopek posamične odobritve predelanega vozila, saj taka sprememba vpliva na homologirane dele vozila in vpliva ali bi lahko vplivala na varnost vozila. Potrditev predelave izvede tehnična služba z vpisom v obstoječe potrdilo o skladnosti. Ugotavljanje skladnosti predelanih vozil se opravi v skladu s predpisi, ki so v Republiki Sloveniji veljali na dan, ko je bilo vozilo prvič registrirano, razen za novo vgrajene dele, ki so povezani z zaščito drugih udeležencev v prometu, za katere se upošteva stanje predpisov med predelavo. To pomeni, da je predelava dovoljena le v kolikor je vgrajeni del ustrezno homologiran v skladu z veljavnimi Uredbami EU oz. UN/ECE pravilniki.”