Varnostni pas 2017-11-02T13:30:30+00:00

Varnostni pas

Vozniki in potniki osebnih avtomobilov predstavljajo skoraj polovico smrtnih žrtev v prometnih nesrečah in spadajo med najpogostejše žrtve. V Sloveniji umrli vozniki predstavljajo več kot 30% vseh smrtnih žrtev prometnih nesreč, potniki pa 14% (v letu 2015 je umrlo 38 voznikov in 17 potnikov).

Po statističnih podatkih kar 40% med umrlimi vozniki in potniki NI uporabljalo varnostnega pasu – v letu 2015 to predstavlja 22 oseb . A le en KLIK, ki ga slišimo, ko se pripnemo z varnostnim pasom, lahko reši življenje, zato je uporaba pasu bistvenega pomena.

Varnostni pas in zračna blazina pri trku upočasnita in preprečita gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzameta velik del sile, ki se sprosti ob trku. Posledice za potnike so blažje, kot bi bile brez uporabe teh varnostnih pripomočkov.

Osnovni namen varnostnega pasu je:

  • da v primeru trka ostanejo potniki v vozilu na svojem sedežu,

  • da ob čelnem trku zmanjšuje gibanje telesa naprej ter preprečuje trk z notranjostjo avtomobila,

  • da prevzame velik del energije in jo porazdeli na pas ter različne dele telesa, kar učinkovito zmanjša posledice trka na posamezen del telesa,

  • da v kombinaciji z zračno blazino, ter drugimi elementi pasivne varnosti (naslonjalo za glavo, ergonomski sedeži, karoserija vozila) zagotavlja vozniku in potnikom učinkovito zaščito.

Preverite in upoštevajte

  • Vozniki in potniki morajo biti med vožnjo vedno pravilno pripeti.
  • Pripnite se na vseh vožnjah, tudi najkrajših.

  • Pripnite se na vseh sedežih v vozilu, tako voznik kot tudi potnik na sprednjem ali zadnjem sedežu.

  • Voznik naj vedno preveri ali so vsi potniki pripeti z varnostnimi pasovi preden spelje, saj je njihova varnost tudi njegova odgovornost.

  • Med vožnjo moramo biti pripeti v vseh vozilih, tako na avtobusih, tovornih vozilih, kombijih…

Kako pravilno pripnemo varnostni pas?

  • poteka zgornji del pasu preko rame (in ne čez vrat), spodnji del pa pod trebuhom preko bokov;

  • sponko vstavimo v zaklep, da slišimo KLIK;

  • pas naj bo čimbolj tesno ob telesu, zato ga dodatno zategnemo;

  • pas NE SME biti zavit in ohlapen.

Poškodbe varnostnih pasov

Če je bilo vozilo udeleženo v prometni nesreči je treba zamenjati vse varnostne pasove, ki so bili uporabljeni, tudi če poškodbe na pasu niso vidne.

Varnostne pasove je treba občasno preveriti in ugotoviti ali so morda poškodovani. Za čiščenje ne smemo uporabljati agresivnih čistil, saj lahko oslabijo pas.

Posebne zaponke, ki naj bi zagotavljale večje udobje, onemogočajo samodejno zategovanje pasu in so izredno nevarne. Pas ob uporabi teh zaponk ni zategnjen in ob trku lahko povzroči hude poškodbe.

Preventivna akcija Varnostni pas – vez z življenjem

Preberite tudi