Varnostni pas

Vozniki in potniki osebnih avtomobilov predstavljajo skoraj polovico smrtnih žrtev v prometnih nesrečah in spadajo med najpogostejše žrtve.

Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrtno žrtev kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.

Po statističnih podatkih približno tretjina smrtnih žrtev med vozniki in potniki v osebnih vozilih v zadnjih petih letih ni uporabljala varnostnega pasu (35 %). V lanskem letu je tako umrlo 6 voznikov osebnih avtomobilov, 2 potnika ter 3 vozniki tovornih vozil niso uporabljali varnostnega pasu. Glede na težo posledic, ki jih utrpijo vozniki v prometnih nesrečah, podatki kažejo, da je pri umrlih voznikih pripetost le 71 %, pri huje poškodovanih 80 %, pri lažje poškodovanih pa 94 %. Ti podatki potrjujejo izsledke raziskav, da varnostni pas pomembno zmanjšuje težo posledic v primeru nesreče.

Varnostni pas in zračna blazina pri trku upočasnita in preprečita gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzameta velik del sile, ki se sprosti ob trku. Posledice za potnike so blažje, kot bi bile brez uporabe teh varnostnih pripomočkov.

Glede na zadnja opazovanja:

Osnovni namen varnostnega pasu je:

  • da v primeru trka ostanejo potniki v vozilu na svojem sedežu,
  • da ob čelnem trku zmanjšuje gibanje telesa naprej ter preprečuje trk z notranjostjo avtomobila,
  • da prevzame velik del energije in jo porazdeli na pas ter različne dele telesa, kar učinkovito zmanjša posledice trka na posamezen del telesa,
  • da v kombinaciji z zračno blazino, ter drugimi elementi pasivne varnosti (naslonjalo za glavo, ergonomski sedeži, karoserija vozila) zagotavlja vozniku in potnikom učinkovito zaščito.

Preverite in upoštevajte

  • Vozniki in potniki morajo biti med vožnjo vedno pravilno pripeti.
  • Pripnite se na vseh vožnjah, tudi najkrajših.
  • Pripnite se na vseh sedežih v vozilu, tako voznik kot tudi potnik na sprednjem ali zadnjem sedežu.
  • Voznik naj vedno preveri ali so vsi potniki pripeti z varnostnimi pasovi preden spelje, saj je njihova varnost tudi njegova odgovornost.
  • Med vožnjo moramo biti pripeti v vseh vozilih, tako na avtobusih, tovornih vozilih, kombijih…

Kako pravilno pripnemo varnostni pas?

  • zgornji del varnostnega pasu naj  preko rame (in ne čez vrat), spodnji del pa pod trebuhom preko bokov;
  • sponko vstavimo v zaklep, da slišimo KLIK;
  • pas naj bo čimbolj tesno ob telesu, zato ga dodatno zategnemo;
  • pas NE SME biti zavit in ohlapen.

Poškodbe varnostnih pasov

Če je bilo vozilo udeleženo v prometni nesreči je treba zamenjati vse varnostne pasove, ki so bili uporabljeni, tudi če poškodbe na pasu niso vidne.

Varnostne pasove je treba občasno preveriti in ugotoviti ali so morda poškodovani. Za čiščenje ne smemo uporabljati agresivnih čistil, saj lahko oslabijo pas.

Posebne zaponke, ki naj bi zagotavljale večje udobje, onemogočajo samodejno zategovanje pasu in so izredno nevarne. Pas ob uporabi teh zaponk ni zategnjen in ob trku lahko povzroči hude poškodbe.

Preventivna akcija Varnostni pas – varuje vas

Zaradi GDPR YouTube potrebuje dovoljenje za prikaz. Več o tem si lahko preberete na strani Politika zasebnosti.
Zaradi GDPR YouTube potrebuje dovoljenje za prikaz. Več o tem si lahko preberete na strani Politika zasebnosti.

Preberite tudi

  • Projekt Pasavček – spodbujanje pravilne in varne vožnje otrok z uporabo otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov
Zaradi GDPR YouTube potrebuje dovoljenje za prikaz. Več o tem si lahko preberete na strani Politika zasebnosti.
Zaradi GDPR YouTube potrebuje dovoljenje za prikaz. Več o tem si lahko preberete na strani Politika zasebnosti.
Zaradi GDPR YouTube potrebuje dovoljenje za prikaz. Več o tem si lahko preberete na strani Politika zasebnosti.