Agencija za varnost prometa je v okviru nacionalne preventivne akcije, skupaj s Policijo, izvedla terensko akcijo s poostrenim nadzorom nad uporabo varnostnih pasov. S ciljem, da bi udeležence v cestnem prometu podučili o pomembnosti uporabe varnostnega pasu je bilo možno preizkusiti prevračalnik, novo demonstracijsko napravo agencije. Posamezniki so lahko sami preizkusili in občutili vse sile in številne občutke, ki delujejo ob trku in prevračanju vozila.
Osnovni namen preventivne akcije, ki traja že od 12. marca, je povečati delež uporabe varnostnih pasov na vseh vožnjah in v vseh vozilih. Za ozaveščanje o pomembnosti redne in pravilne uporabe varnostnega pasu je Agencija za varnost prometa kupila posebno demonstracijsko napravo, imenovano Vrtavko, ki simulira trk in prevračanje vozila v primeru trka. Napravo so udeleženci danes lahko tudi preizkusili in se tako sami podučili kako se pravilno namesti varnostni pas ter kakšne so sile ob prevračanju vozila, kar je zagotovo eden od najprepričljivejših argumentov za uporabo varnostnih pasov.
Mag. Igor Velov je dejal: »Nacionalna akcija se resda zaključuje, vendar na agenciji z aktivnostmi nadaljujemo skozi celo leto. V sklopu nacionalne akcije smo danes predstavili simulator, s katerim bomo izvedli na desetine terenskih dogodkov. Tudi sam sem ga preizkusil, saj ko ljudje nekaj izkusimo, to bolje razumemo in si tudi zapomnimo. Preizkus simulatorja bo zagotovo pripomogel k boljši pripetosti in posledično boljši prometni varnosti«. Dr. Mateja Markl, je dodala, da se pripetost sicer izboljšuje, v povprečju so otroci za 40 % bolj pogosto pripeti kot pred desetimi leti, vozniki so pripeti v 91 odstotkih, problem pa je pri odraslih potnikih na zadnjih sedežih, kjer je pripetost le 68 odstotna. Ta odstotek je potrebno zvišati, saj so sile in naletna teža enaka ne glede na sedež v avtomobilu. Agencija zato opozarja na dosledno pripetost otrok na zadnjih sedežih ter redno uporabo otroških varnostnih sedežev pri otrocih, manjših od 150 cm.
Kljub opozorilom pa je še vedno veliko takih, ki tvegajo in ne uporabljajo varnostnega pasu, pravi mag. Ivan Kapun. Pojasnil je, da se moramo pripeti na vseh vožnjah, tudi vsakdanjih, kajti tudi pri manjših prometnih nesrečah pogosto pride do telesnih poškodb, ki jih v primeru uporabe varnostnega pasu ne bi bilo. Dodal je, da je v Sloveniji delež pripetosti visok, vendar pa se ta odstotek spremeni, ko pogledamo pripetost med smrtnimi žrtvami prometnih nesreč, kjer je velikokrat posredi tudi vpliv alkohola. Lani je bilo 30 smrtnih žrtev med vozniki, od tega jih kar 10 ni uporabljalo varnostnega pasu.
V okviru projekta Pasavček so sodelujoči otroci opozarjali na dosledno uporabo varnostnih pasov na vsaki vožnji ter z zbranimi žigi pridobili simpatično nagradico v obliki tatuja Pasavček. V času akcije smo izvedli tudi 47 lutkovnih predstav Pasavček v prometu po slovenskih vrtcih in osnovnih šolah, kjer se otroci na interaktiven način poučijo o pomembnosti uporabe varnostnih sedežev in pasov med vožnjo.
Aktivnosti Agencije za varnost prometa bodo skozi celo leto usmerjene v osveščanje o uporabi varnostnih pasov pri odraslih na zadnjih sedežih v avtomobilih, varni vožnji otrok z dosledno in ustrezno uporabo otroških varnostnih sedežev ter spodbujanju mladih k uporabi varnostnih pasov. Velik poudarek bo agencija namenila tudi uporabi varnostnih pasov na vožnjah v naseljih in na krajših vožnjah ter voznike in sopotnike spodbujala k uporabi varnostnih pasov tudi na avtobusih in v tovornih vozilih. Vrtavku se bo kmalu pridružil še Zaletavček, to je druga demonstracijska naprava, na kateri pa bo možno preizkusiti silo udarca pri trku s hitrostjo okrog 10 km/h, napoveduje direktor AVP.