(Ljubljana, 6. april 2021) V teku je nacionalna preventivna akcija za večjo varnost motoristov. Kljub temu, da so bile danes vremenske razmere vse prej kot naklonjene vožnji enoslednega motornega vozila, pa je bil prav ta čas primeren za webinar na temo »Kaj nas kot motoriste ogroža in kako zagotoviti večjo varnost?«. Za nekatere se je nova sezona na dveh kolesih že začela, saj so bile v preteklih dneh temperature že skorajda poletne, za večino pa se bo v času, ko bo znova topleje. Robert Sušanj, dolgoletni motorist, raziskovalec prometnih nesreč enoslednih vozil in zunanji strokovni sodelavec AVP, prof. dr. Tomaž Tollazzi, visokošolski učitelj na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, na področju projektiranja cestne infrastrukture in varnosti v cestnem prometu, je presojevalec varnosti cest, predavatelj na začetnih in obdobnih usposabljanjih presojevalcev varnosti cest in motorist in Igor Mihajlik, trener varne vožnje, učitelj vožnje, ocenjevalec na vozniškem izpitu, vodja delovne skupine za enosledna motorna vozila, so spregovorili o ključnih dejavnikih za varnost motoristov in odgovarjali na vprašanja udeležencev. Agencija za varnost prometa je v le nekaj dneh povsem zapolnila prijave na webinarju, ki ga bo zaradi izrednega zanimanja še ponovila.

Udeležence je uvodoma pozdravil direktor Agencije za varnost prometa Jože Hribar, univ. dipl. inž. str., ki je poudaril, da si agencija prizadeva, da tudi v teh časih, ki za vse predstavljajo velik izziv, zagotavlja preventivne vsebine za motoriste. Udeležencem se je zahvalil, da so si vzeli čas za preventivne vsebine in tako pokazali, da jim je še kako mar za lastno varnost in varnost drugih udeležencev v prometu. Poudaril je, da je agencija k sodelovanju povabila najboljše strokovnjake, vsi so motoristi z dolgoletnim stažem in bogatimi izkušnjami.

Uvodno predavanje z naslovom Se lahko česa naučimo iz napak drugih? Ugotovitve presoje prometnih nesreč z vidika vožnje motorista, je imel Robert Sušanj, dolgoletni motorist, raziskovalec prometnih nesreč enoslednih vozil in zunanji strokovni sodelavec AVP. Spregovoril je o dejavnikih utrujenosti in padca koncentracije, vožnji skozi zavoje, vožnji v skupini, zaviranju, pa tudi o pomenu kakovostne opreme in

Prof. dr. Tomaž Tollazzi, visokošolski učitelj na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, na področju projektiranja cestne infrastrukture in varnosti v cestnem prometu, presojevalec varnosti cest ter predavatelj na začetnih in obdobnih usposabljanjih presojevalcev varnosti cest in motorist, je motoriste seznanjal z vplivom cestne infrastrukture na zagotavljanje prometne varnosti motoristov. Pri tem je navedel prednosti uporabe enoslednega motornega vozila ter na drugi strani o slabostih njihove uporabe, zaradi česar je Evropska komisija voznike motornih vozil uvrstila v kategorijo ranljivih udeležencev, s tem pa poskrbela, da se jih vključi v vse faze »življenjskega ciklusa ceste«. Predstavil je stanje v Sloveniji ter podrobno tudi potencialne nevarnosti za motoriste in elemente cestne infrastrukture, ki lahko izboljšajo prometno varnost motoristov (blažilec trkov motoristov, pasivno varni stebrički).

Igor Mihajlik, trener varne vožnje, učitelj vožnje, ocenjevalec na vozniškem izpitu, vodja Delovne skupine za enosledna motorna vozila Agencije za varnost prometa, je predstavil najpogostejše dejavnike, ki ogrožajo motoriste med vožnjo. Spregovoril je o različnih zaznavah, ki ju imajo ostali vozniki motornih vozil in vozniki enoslednih motornih vozil, zakaj motoriste vozniki drugih vozil lahko spregledajo. Pri tem je med drugim izpostavil napačna pričakovanja (voznik prehitro vozi, ni pripravljen na ustavitev), neprilagojeno hitrost vožnje motorista (težko se oceni hitrost, razdalja), voznik drugega vozila ne išče informacij – vozi v skladi s svojimi navadami, močno sonce, ki lahko voznika v ključnem trenutku zaslepi,  »zlitost« z okoljem, druge motilce (mobilni telefon, stres, multimedia v vozilu…).