(Ljubljana, 20. julij 2017) Na javni agenciji smo pripravili večje število novih testnih nalog (TN) za teoretični del vozniškega izpita za kategorijo A. Testne naloge so bile za sedaj vnesene samo v aplikacijo za pripravo na vozniški izpit (http://teorija-priprava.gov.si/moodle), med tiste za opravljanje izpita pa bodo uvrščene čez nekaj mesecev. TN se nanašajo predvsem na naslednje vsebine:

• razmere in stanje vozišča, ki povečujejo možnost zdrsa motornega kolesa (pokrovi jaškov, mokre
označbe na prometnih površinah, zalivne zmesi, s katerimi so zapolnjene razpoke in stiki na
vozišču, gorivo, razlito po vozišču…),

• vpliv staranja motoristične čelade na njeno zaščitno funkcijo,

• ugotavljanje ustreznosti velikosti motoristične čelade,

• vožnja motornega kolesa v zavoju (od česa je odvisna velikost sredobežne sile pri vožnji v
zavoju, kaj se zgodi, če voznik pri višji hitrosti obrne krmilo levo ali desno oziroma zakaj
se motorno kolo nagne v nasprotno smer kot se obrne krmilo, kaj je princip nasprotnega
usmerjanja…),

• tehnike zaviranja (kako voznik doseže največji učinek prednje zavore, kakšne so posledice
blokiranja zadnjega kolesa, kaj je dobro vedeti o kombiniranem (integralnem) zavornem sistemu,
pri katerem voznik z uporabo samo prednje ali samo zadnje zavore aktivira tudi delovanje zadnje
oziroma prednje zavore…),

• ustreznost motoristične obutve (ali je dovolj dobra tudi nenamenska obutev, kakšne značilnosti
ima motoristična obutev…),

• kako ravnati, če je motoristična čelada prestregla udarec (pregled, zavrženje…),

• kako vpliva motoristična čelada na kakovost zaznavanja okolice (vpliv na vidno in slušno
zaznavanje…),

• pojav nihanja motornega kolesa (kaj ga povzroči, kako pojav preprečiti, kako ukrepati, če pride
do nihanja),

• vpliv prevoza prtljage na vozne lastnosti (razporeditev in pritrditev prtljage, vpliv spremembe
težišča…),

• kako držimo prostostoječe motorno kolo in kako ga potiskamo,

• pravilen položaj na motornem kolesu (drža rok in nog, še posebej stopal, drža glave in
telesa…),

• na kakšen način lahko voznik zmanjša obračalni krog motornega kolesa, na primer pri obračanju
na majhnem prostoru,

• kakšen je pravilen položaj glave pri vožnji skozi zavoj in kako pri tem voznik pravilno
opazuje,

• kje voznik naleti ali lahko naleti na situacijo, da vozišče, ki je grajeno s prečnim naklonom,
v zavoju ni nagnjeno proti njegovemu središču.