Koledar in termometer se še vedno prerekata, kdo je na vrsti. Koledar ima že pripravljena zadnja dva meseca, da ju ponosno pokaže, termometer pa ga še kar drži nazaj, saj še ni pripravljen znižati svojih številk. Videli bomo, kdo bo zmagal, do takrat pa izkoristite novembrske dni za pripravo na hladne dni, ko se bodo pogoji na cestah popolnoma spremenili.

Upravljavci cest morajo biti pripravljeni na svoje delo, da nam bo voznikom asfalt viden čim dalj časa vožnje in se bomo vozili po podlagah s čim boljšim oprijemom. Mi, premikajoči se del prometa pa moramo poskrbeti, da bo z vozili vse v najlepšem redu za zimo. Pri tem mislim v osnovi na:

  • Preverite stanje akumulatorja in motorja; hladnejše kot je vreme, bolj mora vaš akumulator delovati, zato predhodno preverite njegovo stanje.
  • Najboljše pnevmatike za prihajajoče pogoje; globina profila še ustreza dovoljeni (z globino glavnih kanalov dezena najmanj 3 mm) ? Je v pnevmatikah dovolj pritiska?
  • Poskrbite za hladilno tekočino; menjava naj bi bila napravljena vsake dve leti
  • Delujoči brisalniki, gretje in odmrzovanje stekel; preverite, če gretje dobro deluje in ali so brisalci še v dobrem stanju.
  • Delovanje luči; preverite delovanje in pa stanje nadomestnih žarnic; poskrbite za dobro delujočo zalogo, ki vas bo rešila v krizi.
  • Primerna tekočina v posodi za pranje stekel; svetujem, da uporabite zimsko tekočino za pranje stekel, saj je ta narejena tako, da ne poškoduje gume na brisalcih. Pazite tudi na redčenje, pri zares nizkih temperaturah redčena tekočina hitro zmrzuje.

Poleg osnovnih priprav pa moramo poskrbeti, da bomo v danem položaju storili, kar bodo razmere od nas zahtevale. Torej pripravili avto, da bo vožnja varna. Saj veste, kolikokrat srečamo voznike z malimi otroki na poti v vrtec, kako iz avtomobila na cesto gledajo le skozi nekaj centimetrov veliko površino sredi ledene ploskve.

Če se iz avtomobila skozi zamrznjena stekla ne vidi dobro, storite naslednje: očistite okvir vrat in kljuko, nato pa vžgite motor in vklopite gretje zadnjega stekla ter gumb za odtajanje stekel. Če tega gumba vaš avto nima, pa ročno nastavite gretje na največjo vrednost in usmerite vroč zrak na vetrobransko steklo. Šele nato začnite čistiti avto od zunaj. V tem času se bodo stekla odmrznila, vi pa boste očistili avto. Ko začnete z vožnjo, naravnajte gretje na primerno temperaturo, prepričajte se, ali so ogledala čista in se nato odpeljite.

Redno preverjajte tlak v gumah, saj je tudi pri počasnejši vožnji prav to jamstvo za pričakovano zavorno pot in primerne hitrosti v zavojih. Pa še eno vprašanje za vse voznike in voznice. Veste, kje sta stikali za meglenke in zadnjo luč za meglo, da bodo vse zagorele takoj, ko bo to potrebno in ne boste oči usmerjali v iskanje stikal, medtem ko bi morale spremljati le promet?

Pripravite tudi sebe! Primerna obutev z mehkim in elastičnim stopalom, pa brez rokavic, da boste z lahkoto pod prsti čutili volan. Predebela oblačila so med vožnjo ovira, ko pa boste prišli na cilj, pa le zlezite v njih.

Prepričajte se tudi, kakšno vreme vas čaka. Če vam bo le malo neprijetno, raje ostanite doma. Preložen zmenek je manjša težava od nekaj tedenskega ležanja v postelji. Res je, da so v zimi nesreče zaradi manjših hitrosti običajno »milejše«, vendar pa jih je več in se zaradi njih veliko bolj vznemirjamo. Kot vedno pojdite na pot spočiti in dobro razpoloženi, da bo pozornost dobra. Pa srečno!