11. 6. 2013
Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je junija 2013 izdal 13. glasilo o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu. Gre za pregled najnovejših zakonodajnih ukrepov iz evropskih držav, ugotovitev raziskav, pregled dogodkov in inovativnih ukrepov za zmanjšanje hitrosti v prometu.
Belgijski parlament je sprejel resolucijo o uvedbi sistema za prilagajanje hitrosti (ang. ISA – Intelligent Speed Assistance), ki povzema zaključke uspešnih pilotnih projektov in predlaga, da se sistem za prilagajanje hitrosti vzpostavi na vseh vladnih vozilih ter se koncept uporabe integrira tudi v širše evropske politike.
V okviru Evropske komisije se bo začela nova študija, s katero bodo preučevali pozitivne učinke omejilnikov hitrosti in sistemov za prilagajanje hitrosti, zajemala pa bo tudi rezultate raziskave, ki je preučevala mnenja in stališča o uporabi le-teh na evropskem nivoju. Z vprašalnikom, ki je del študije bodo raziskovali vplive, ki jih je imela sprejeta Direktiva, kot npr. vpliv na trg, zalogo vozil, omejitve hitrosti, emisije in prometno varnost.
Glasilo ETSC o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu
11. 6. 2013
Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je junija 2013 izdal 13. glasilo o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu. Gre za pregled najnovejših zakonodajnih ukrepov iz evropskih držav, ugotovitev raziskav, pregled dogodkov in inovativnih ukrepov za zmanjšanje hitrosti v prometu.
Belgijski parlament je sprejel resolucijo o uvedbi sistema za prilagajanje hitrosti (ang. ISA – Intelligent Speed Assistance), ki povzema zaključke uspešnih pilotnih projektov in predlaga, da se sistem za prilagajanje hitrosti vzpostavi na vseh vladnih vozilih ter se koncept uporabe integrira tudi v širše evropske politike.
V okviru Evropske komisije se bo začela nova študija, s katero bodo preučevali pozitivne učinke omejilnikov hitrosti in sistemov za prilagajanje hitrosti, zajemala pa bo tudi rezultate raziskave, ki je preučevala mnenja in stališča o uporabi le-teh na evropskem nivoju. Z vprašalnikom, ki je del študije bodo raziskovali vplive, ki jih je imela sprejeta Direktiva, kot npr. vpliv na trg, zalogo vozil, omejitve hitrosti, emisije in prometno varnost.
V letošnjem letu je bil Evropski dan prometne varnosti, ki je potekal med svetovnim tednom prometne varnosti, posvečen varnosti pešcev. Omenjeni dogodki so potekali v sklopu Desetletja za večjo varnost na cestah, ki ga organizira Svetovna zdravstvena organizacija. Ta je izdala priročnik o izboru najboljših praks s področja varnosti pešcev v cestnem prometu. Na prireditvah, ki so potekale na Evropski dan prometne varnosti, so sodelovali najvidnejši predstavniki držav EU in strokovnjaki s področja prometne varnosti.
Oktobra 2013 bo potekala letna mednarodna konferenca, ki jo organizira Evropska zveza prometnih policij – TISPOL. Tema letošnje konference je »Izboljšanje prometne varnosti – Rešitve, ki delujejo«, s poudarkom na umirjanju hitrosti vozil.
V glasilu se lahko seznanite tudi z drugimi novicami iz držav članic EU. V Franciji se že kažejo dobri rezultati iz 12 mest, ki so uvedla omejitev hitrosti
Več pa si lahko preberete v: