11. 6. 2013
Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je junija 2013 izdal 13. glasilo o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu. Gre za pregled najnovejših zakonodajnih ukrepov iz evropskih držav, ugotovitev raziskav, pregled dogodkov in inovativnih ukrepov za zmanjšanje hitrosti v prometu.

Belgijski parlament je sprejel resolucijo o uvedbi sistema za prilagajanje hitrosti (ang. ISA – Intelligent Speed Assistance), ki povzema zaključke uspešnih pilotnih projektov in predlaga, da se sistem za prilagajanje hitrosti vzpostavi na vseh vladnih vozilih ter se koncept uporabe integrira tudi v širše evropske politike.

V okviru Evropske komisije se bo začela nova študija, s katero bodo preučevali pozitivne učinke omejilnikov hitrosti in sistemov za prilagajanje hitrosti, zajemala pa bo tudi rezultate raziskave, ki je preučevala mnenja in stališča o uporabi le-teh na evropskem nivoju. Z vprašalnikom, ki je del študije bodo raziskovali vplive, ki jih je imela sprejeta Direktiva, kot npr. vpliv na trg, zalogo vozil, omejitve hitrosti, emisije in prometno varnost.

 

Glasilo ETSC o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu
11. 6. 2013

Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je junija 2013 izdal 13. glasilo o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu. Gre za pregled najnovejših zakonodajnih ukrepov iz evropskih držav, ugotovitev raziskav, pregled dogodkov in inovativnih ukrepov za zmanjšanje hitrosti v prometu.

Belgijski parlament je sprejel resolucijo o uvedbi sistema za prilagajanje hitrosti (ang. ISA – Intelligent Speed Assistance), ki povzema zaključke uspešnih pilotnih projektov in predlaga, da se sistem za prilagajanje hitrosti vzpostavi na vseh vladnih vozilih ter se koncept uporabe integrira tudi v širše evropske politike.

V okviru Evropske komisije se bo začela nova študija, s katero bodo preučevali pozitivne učinke omejilnikov hitrosti in sistemov za prilagajanje hitrosti, zajemala pa bo tudi rezultate raziskave, ki je preučevala mnenja in stališča o uporabi le-teh na evropskem nivoju. Z vprašalnikom, ki je del študije bodo raziskovali vplive, ki jih je imela sprejeta Direktiva, kot npr. vpliv na trg, zalogo vozil, omejitve hitrosti, emisije in prometno varnost.

V letošnjem letu je bil Evropski dan prometne varnosti, ki je potekal med svetovnim tednom prometne varnosti, posvečen varnosti pešcev. Omenjeni dogodki so potekali v sklopu Desetletja za večjo varnost na cestah, ki ga organizira Svetovna zdravstvena organizacija. Ta je izdala priročnik o izboru najboljših praks s področja varnosti pešcev v cestnem prometu. Na prireditvah, ki so potekale na Evropski dan prometne varnosti, so sodelovali najvidnejši predstavniki držav EU in strokovnjaki s področja prometne varnosti.

Oktobra 2013 bo potekala letna mednarodna konferenca, ki jo organizira Evropska zveza prometnih policij – TISPOL. Tema letošnje konference je »Izboljšanje prometne varnosti – Rešitve, ki delujejo«, s poudarkom na umirjanju hitrosti vozil.

V glasilu se lahko seznanite tudi z drugimi novicami iz držav članic EU. V Franciji se že kažejo dobri rezultati iz 12 mest, ki so uvedla omejitev hitrosti 30 km/h. V mestu, kjer so prvi uvedli omejitev hitrosti 30 km/h leta 2005, se je število smrtnih žrtev zmanjšalo kar za tretjino ter se občutno povečalo število kolesarjev na cestah. Na Poljskem se razširja in posodablja sistem avtomatiziranega merjenja hitrosti, kjer bodo v letu 2013 poleg 315 že obstoječih merilnikov namestili še 60 novih, za leto 2014 pa je načrtovanih še dodatnih 100. V Španiji potekajo razprave o spremembi omejitev hitrosti, in sicer na avtocestah iz 120 km/h na 130 km/h ter na hitrih cestah iz 100 km/h na 90 km/h. Glasilo omenja tudi slovensko preventivno akcijo »Počasneje je varneje«, ki jo vodi Policija v sodelovanju z Javno agencijo RS za varnost prometa, potekala v obdobju od 21.-24. junija ter 19.-24. avgusta. K sodelovanju so bili povabljeni tudi občinski sveti za preventivno in vzgojo v cestnem prometu, ki bodo glavno sporočilo prenesli na lokalno raven in izpitni centri, ki bodo posebno pozornost pri izvajanju izpitov za vozniška dovoljenja namenjali problematiki hitrosti. Za mlajše udeležence v cestnem prometu so bila v mesecu maju organizirana tudi tekmovanja »Kaj veš o prometu« v osnovnih šolah, v juniju pa državno tekmovanje.

Več pa si lahko preberete v:

Speed_Monitor_13.pdf