Vas je naslovna trditev, da so motoristi boljši vozniki, kaj razburila?

Vabim vas, da zapis, še preden se jezite, preberete do konca. Trditev, ki je zapisana v naslovu tega pisanja, je splošno znana in ne izhaja le iz moje glave. Zakaj naj bi to držalo, saj statistike tega ne beležijo? Verjetno bi, če bi takšne statistike beležili in zapisali podatek, ali ima povzročitelj in ostali udeleženi v nesreči tudi vozniško dovoljenje za motorno kolo.

Zakaj si upam trditi kaj takega, kar bo zagotovo užalilo dolgoletne voznike ostalih kategorij? Pojdimo po vrsti.

Razlike med vožnjo motornega kolesa in ostalih vozil so zelo velike. Vozniki motornega kolesa imajo manjšo zaščitenost in zato se od prvega trenutka zavedajo, da je skoraj vsaka napaka lahko kriva za padec, ki v najboljšem primeru pomeni udarce in odrgnine. Tega v veliki večini pri ostalih vozilih ni. Prav to je vzrok, da so motoristi bolj osredotočeni, natančneje opazujejo in vidijo vse, za kar se voznik, ki drži v rokah tak ali drugačen volan, niti zmeni ne. Še več! Zmeni se vse manj, saj je v avtomobilih vse več avtomatskih naprav, ki delujejo namesto voznika in ga prepričujejo, da ga bodo avtomatično reševale. Varnostne naprave so odličen napredek, vendar se je potrebno zavedati, da morate kljub temu opazovati promet in gledati na cesto, ne pa slepo zaupati tehnologiji.

Motorist pa mora, če želi obvladovati motorno kolo in z njim uživati, imeti ogromno znanja, se zavedati svojih pomanjkljivosti, delati na tem, da to izboljša, poznati vsaj osnove vzdrževanja in priprave motornega kolesa ter skrbeti za lastno kondicijo in pripravljenost. Če pozabi na gorivo, to ni takšna težava, saj motor ni letalo in ga lahko varno umakne s poti. Bo pa ob tem potrošil veliko slabe volje, jeze in potenja, kar si bo dobro zapomnil in zagotovo se kaj takega ne bo več ponovilo.

Motorist ima na voljo zelo malo stikal in naprav, ki bi mu med vožnjo kradle pozornost. Delo ima z opazovanjem dogajanja spredaj, zadaj in ob straneh, koncentrira se med zaviranjem, uživa med pospeševanjem in se poleg tega še bori z vetrom oziroma zračnim uporom. Razlike med vožnjo v avtomobilu so velike, saj je že med običajno vožnjo veliko motilcev pozornosti, od radija, pametnih zaslonov, hrane, pijače in ukvarjanja s sopotniki. Motorist ima med vožnjo mir, če je med tistimi, ki med vožnjo ne uporabljajo pogovorne elektronike.

Pa se vrnimo na začetno trditev. Zakaj zapisane razlike iz motorista delajo boljšega voznika avtomobila? Ko motorist sede za volan, ne izklopi navad, ki jih je pridobil med upravljanjem motornega kolesa. Tako ostane enako ali pa še bolj pozoren na promet, stanje ceste in na dogajanje zadaj ter predvsem na motoriste, ki jih ob srečanju ne izrine do roba in ne pritisne na plin zato, da bo motorist težje prehiteval. Raje vklopi desno utripalko in se z nespremenjeno hitrostjo zapelje malo bolj desno, da bo ozko vozilo varneje odpeljalo mimo. Nekateri ob srečanju z motoristom odpremo okno, da slišimo glasbo naše duše in s pogledom sledimo liniji vožnje voznika, da podoživimo nekaj užitkov, ki nam jih je vožnja z motorjem prinesla v preteklosti.

Morda pa bi morali motoristi svoje avtomobile označiti, da bi tako drugi motoristi vedeli, kdo je v avtomobilu pred njimi in brez omahovanja pričakovali razumevanje s tem pa večjo varnost?

Pa srečno,

Niko Mihelič