12. 10.2012

Ljubljana, 12.10. – Mednarodni program Varnost in mobilnost za vse je v Sloveniji požel velik uspeh, saj je skupina OŠ Mirana Jarca Ljubljana junija letos celo zmagala na mednarodnem zaključku v Parizu. V programu je doslej sodelovalo več kot 400 slovenskih šol, s čimer smo pomembno prispevali k boljšemu osveščanju osnovnošolcev o varnosti v prometu in o odgovornem ravnanju z okoljem. Revoz v sodelovanju z Javno agencijo RS za varnost prometa – Svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (AVP –SPV), z veseljem potrjuje izvajanje programa tudi v letošnjem šolskem letu.

 

Varnost in mobilnost za vse – Uresničevanje projektov in nadaljevanje programa v šolskem letu 2012/13
12. 10. 2012

9-10-2012 13-54-52

Ljubljana, 12.10. – Mednarodni program Varnost in mobilnost za vse je v Sloveniji požel velik uspeh, saj je skupina OŠ Mirana Jarca Ljubljana junija letos celo zmagala na mednarodnem zaključku v Parizu. V programu je doslej sodelovalo več kot 400 slovenskih šol, s čimer smo pomembno prispevali k boljšemu osveščanju osnovnošolcev o varnosti v prometu in o odgovornem ravnanju z okoljem. Revoz v sodelovanju z Javno agencijo RS za varnost prometa – Svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (AVP –SPV), z veseljem potrjuje izvajanje programa tudi v letošnjem šolskem letu.

Potem ko ji je pripadla zmaga v slovenskem finalu, se je projektna skupina Osnovne šole Mirana Jarca odlično odrezala tudi na razglasitvi mednarodnega natečaja Varnost in mobilnost za vse v Parizu. Ljubljanski osnovnošolci Lana Martić, Gaj Debevc, Linda Hodnik, Anže Ivanc, Leo Erce, Emma Kolbl-Bauer in Lidija Jamnik z mentorico Marto Hvalec so z natančno izdelanim projektom spremembe dvosmerne ulice pred šolo v enosmerno, s čimer naj bi se izboljšala prometna varnost pred šolo, manj pa bi bilo tudi onesnaževanja, prepričali tudi strokovno komisijo na mednarodnem srečanju v Parizu. V okviru projekta so učenci naredili akcijski načrt, šteli promet, naredili anketo med stanovalci ulice, se pogovorili s policisti Policijske postaje Bežigrad ter poslali vlogo na Mestno občino Ljubljana, ki se je na pobudo hitro odzvala in projekt odobrila.

V začetku novega leta in sočasno z objavo nadaljevanja programa v novem šolskem letu je zmagovalni projekt doživel svojo konkretno uresničitev tudi na terenu. Zvone Milkovič, SPV MO Ljubljana: »Mestna občina Ljubljana, pristojni oddelki za promet in šolstvo ter Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu smo se z veseljem odzvali pozivu k sodelovanju v programu Varnost in mobilnost za vse, in sicer smo spodbujali, svetovali  in se neposredno vključevali v projektno delo  na več osnovnih šolah. Zmagovalni projekt OŠ Mirana Jarca je od samega začetka pritegnil odgovorne v upravi in se končal s predlagano preureditvijo prometnega režima na Ipavčevi ulici. Uprava je prisluhnila predlogu otrok, da se dvosmerni promet spremeni v enosmernega, z ureditvijo potrebne prometne signalizacije, posluhom za osebe z gibalnimi omejitvami in za varovanje okolja. Kljub zaostrenim pogojem poslovanja nam je uspelo zamenjati prometno signalizacijo. V skladu s projektom smo uredili tudi mirujoči promet: prometne površine za  prihod otrok v šolo in odhod iz nje, časovno omejeno parkiranje – modra cona, parkirna površina za invalide s klančinami. Na preostalem prostem delu vozne površine so urejena prečna in vzdolžna parkirna mesta, ki bodo plačljiva, ko bo območje urejeno s parkirnimi urami. Pred vhodom v šolo je zarisan nov prehod za pešce, kolesarjem je dovoljena vožnja v nasprotno smer, kar je označeno z ustrezno prometno signalizacijo. V neposredni okolici osnovne šole, torej tudi v na novo urejeni Ipavčevi ulici, je označena in z grbinami urejena cona omejene hitrosti 30 km/h. Na  šoli in Svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu smo se razveselili tudi odločitve pristojnega oddelka za promet, ki se je dodatno odločil preplastiti del vozišča, kar ulici daje še lepši videz. Prepričani smo, da program Revoza in AVP SPV ter projekt učencev in mentorice za prometno vzgojo na OŠ Mirana Jarca pomenita velik prispevek  k boljšemu in čistejšemu okolju ter posledično zdravju, saj pred šolo ne bo več zastojev ob začetku in koncu pouka.«

Mateja Markl, AVP – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu: »Projekt Varnost in mobilnost za vse, ki je uspešno potekal že v preteklih letih, je eden izmed prometno-vzgojnih programov, prek katerih se otroci aktivno vključujejo v oblikovanje boljše prometne varnosti tako zase kot za svoje starejše vrstnike. Prav s tovrstnimi programi, ki potekajo in se izvajajo dalj časa ter vključujejo tako celovite pristope kot različne deležnike – od otrok, učiteljev, staršev, pristojnih občinskih služb, svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu in nenazadnje nacionalne ravni ter družbeno odgovornega podjetja, kot je Revoz, nosilec programa – se oblikuje prometno-varnostni sistem, skladen z Vizijo 0. Na področju prometne vzgoje lahko samo z vztrajnim, dolgoročno naravnanim in širokim pristopom oblikujemo varnejše posameznike, udeležence v prometu bodisi kot pešce bodisi kot kolesarje oziroma voznike. Zato si želimo, da se šole s svojimi učitelji in otroki priključijo projektu Varnost in mobilnost za vse ter tako z reševanjem čisto praktičnih problemov v okolici šol prispevajo k večji varnosti otrok in prebivalcev.«

Nevenka Bašek Zildžović, Revoz, organizator programa v Sloveniji: »Revoz z veseljem uresničuje svojo družbeno odgovornost prek programa Varnost in mobilnost za vse. Vizija mednarodne Skupine Renault, katere član je tudi novomeški Revoz, je namreč, da omogoči trajnostno mobilnost vsem prebivalcem sveta ter pri tem spodbuja prenos primerov dobrih praks na področju prometne varnosti, zlasti varnosti otrok. V Revozu tako upamo, da se bo za sodelovanje v programu Varnost in mobilnost za vse odločilo še več slovenskih šol ter da bomo skupaj do izvedbe pripeljali še več podobnih projektov, kot je preureditev ceste pred OŠ Mirana Jarca Ljubljana, ter tako prispevali k večji varnosti in bolj zdravemu okolju naših otrok in nenazadnje vseh nas.«

Varnost in mobilnost za vse.pdf ikona pdf

9-10-2012 13-55-15