21. 1. 2013
Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je objavil novo poročilo o spremljanju prometne politike in prometne varnosti v EU ter poudarja pomen varnosti v cestnem prometu, ki je ena izmed prednostnih nalog Irskega predsedovanja Svetu EU. Irska je primer države članice EU, kjer je varnost v cestnem prometu zapisana kot prioriteta v političnih ciljih države.

 

Ključni elementi Osnutka Irske Strategije varnosti prometa za obdobje 2013-2020 se osredotočajo na zmanjšanje hudo telesno poškodovanih, odpravljanje ponavljajočih kršiteljev pravil cestnega prometa ter izboljšanje varnosti cestne infrastrukture.

 

 

Spremljanje prometne politike in prometne varnosti v EU
21. 1. 2013

Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je objavil novo poročilo o spremljanju prometne politike in prometne varnosti v EU ter poudarja pomen varnosti v cestnem prometu, ki je ena izmed prednostnih nalog Irskega predsedovanja Svetu EU. Irska je primer države članice EU, kjer je varnost v cestnem prometu zapisana kot prioriteta v političnih ciljih države.

Ključni elementi Osnutka Irske Strategije varnosti prometa za obdobje 2013-2020 se osredotočajo na zmanjšanje hudo telesno poškodovanih, odpravljanje ponavljajočih kršiteljev pravil cestnega prometa ter izboljšanje varnosti cestne infrastrukture.

Poročilo izpostavlja cilje in ukrepe iz področja zakonodaje tehnične brezhibnosti vozil. Cilj predlaganega zakonodajnega paketa je izboljšanje varnosti v cestnem prometu.

Pomemben je tudi pregled Smernic EU za razvoj vseevropskega prometnega omrežja (eng. Trans-European Transport Network – TEN-T). Smernice se nanašajo na Direktivo 2008/96/EC o varnem upravljanju s cestno infrastrukturo ter Direktivo 2004/54/EC o minimalnih varnostnih zahtevah za predore v vseevropskem cestnem omrežju. Prometna politika naj bi bila v prihodnje nekoliko bolj trajnostna, saj naj bi projekti TEN, prvič, prispevali k zmanjšanju ogromnih prometnih stroškov in, drugič, pripomogli k zmanjšanju izpustov CO2 do leta 2020 za 20 odstotkov in za 60 odstotkov do leta 2050 v primerjavi z letom 1990.

Evropska komisija je 17. septembra 2012 začela posvetovanje o mobilnosti ter prometu v urbanih območjih držav članic EU. Namen posvetovanja je bil pridobitev čim več prispevkov javnosti ter ostalih zainteresiranih strani kako prispevati k doseganju ciljev na EU ravni.

Celotni dokument je dostopen na:

http://www.etsc.eu/documents/Safety_Monitor_87.pdf