(Bruselj, 5. januar 2020) Danes je začela veljati nova evropska uredba o splošni varnosti vozil, s katero se posodabljajo obstoječa pravila o varnosti vozil iz Uredbe o splošni varnosti vozil (ES) št. 661/2009, Uredbe o varnosti pešcev (ES) št. 78/2009 in Uredbe o varnosti vozil s pogonom na vodik (ES) št. 79/2009. V skladu z novo uredbo bodo morali biti od julija 2022 na evropskem trgu vsi novi modeli vozil opremljeni z več naprednimi varnostnimi sistemi. Uredba obsega 30 varnostnih sistemov.

V skladu z novimi pravili bodo morala biti vsa motorna vozila (vključno s tovornjaki, avtobusi, dostavnimi vozili in terenskimi vozili) opremljena z naslednjimi zaščitnimi elementi:

• pametnim sistemom za uravnavanje hitrosti,
• pripomočkom za namestitev blokirne naprave v primeru uživanja alkohola,
• naprednimi sistemi za opozarjanje na zaspanost in pomanjkanje pozornosti voznika,
• signalom za zaustavitev v sili,
• sistemi za zaznavanje vzvratne vožnje,
• zapisovalnikom podatkov o dogodkih,
• točnim nadzorom tlaka v pnevmatikah.

Za avtomobile in dostavna vozila bodo obvezni dodatni varnostni ukrepi, med drugim:

• napredni sistem za zaviranje v sili,
• sistemi za ohranjanje voznega pasu v sili,
• večja cona za zaščito pred udarci z glavo, ki bi v primeru trka lahko ublažila poškodbe ranljivih udeležencev v prometu, kot so pešci in kolesarji.

Poleg splošnih zahtev in obstoječih sistemov (kot so opozarjanje pred zapustitvijo voznega pasu in napredni sistem za zaviranje v sili) bodo morali biti tovornjaki in avtobusi opremljeni z naprednimi sistemi, ki bodo zaznali pešce in kolesarje v neposredni bližini vozila in tako znatno zmanjšali mrtve kote okoli vozila.
Nove funkcije lahko bistveno pripomorejo k zmanjšanju števila smrtnih žrtev in poškodovanih na cestah. Uredba tako predstavlja pomemben korak pri doseganju dolgoročnega cilja „Vizije nič“ do leta 2050 v Evropski uniji.