Napredni varnostni sistemi za večjo varnost v prometu

/, Vozila/Napredni varnostni sistemi za večjo varnost v prometu
Sodobni avtomobili imajo vgrajenih veliko sistemov, ki pripomorejo k večji varnosti prometa. Ob nakupu vozila je smiselno preveriti kateri sistemi se v želeno vozilo lahko vgradijo in koliko jih potrebujemo za večjo varnost na cesti.

V nadaljevanju so predstavljeni določeni varnostni sistemi, ki so vgrajeni v najnovejšem vozilu znamke VOLKSWAGEN tip ARTEON. Ob uporabi vozila, ki ima vgrajene spodaj navedene varnostne sisteme, bo vožnja varnejša in tudi v primeru nesreče posledice veliko manjše, kot ob uporabi brez teh varnostnih sistemov.

1. Aktivni pokrov motorja

Aktivni pokrov motorja se ob trku z najranljivejšimi udeleženci cestnega prometa (pešci, kolesarji…), dvigne in tako zmanjša možnost poškodb. Še ob tako veliki pazljivosti voznika in ob previdni vožnji se lahko zgodi, da pride do prometne nesreče v kateri je udeležen pešec ali kolesar. Če ima vozilo vgrajen sistem za aktivni pokrov motorja, se le-ta privzdigne in omogoči absorpcijo udarne sile na mehkejšo podlago, kar ima za posledico manjšo možnost težjih telesnih poškodb.

2. Aktivni tempomat ACC (Adaptive Cruise Control)

Aktivni tempomat omogoča nastavitev želene končne hitrosti. Sistem uravnava hitrost tako, da se le-ta prilagodi spredaj vozečemu vozilu. Če spredaj vozeči hitrost poveča, se hitrost lahko poveča do predhodno nastavljene hitrosti. Enako se zgodi, ob prehitevanju ali v primeru, ko se spredaj vozeči umakne z voznega pasu. Sistem s senzorjem, ki je v sprednjem delu vozila, spremlja vožnjo spredaj vozečega vozila, njegovo hitrost in varnostno razdaljo do tega vozila.

Sistem skupaj z avtomatskim menjalnikom omogoča delovanje do zaustavitve vozila in v nekem časovnem intervalu omogoči, da vozilo ponovno spelje. Ob pritisku na zavorno pedal se sistem ACC nemudoma izključi. Ob pritisku na plin, pa se hitrost vozila poviša.

Prediktivno delovanje sistema ACC pomeni, da vozilo glede na okoliščine ne doseže nastavljene hitrosti, če dobi informacije, da bi taka hitrost predstavljala pretirano tveganje za varno vožnjo. Informacije za zmanjšanje nastavljene hitrosti sistem pridobi od sistema za prepoznavanje prometnih znakov, zemljevidov navigacijskega sistema itd.

3. Dinamično upravljanje žarometov

Dynamic Light Assist je sistem LED žarometov, ki imajo posebno maskirno funkcijo, ki omogoča, da so med vožnjo lahko ves čas vklopljene dolge luči. Če sistem zazna nasproti vozeče vozilo, potem s posebno maskirno funkcijo zasenči del, kjer je bilo zaznano drugo vozilo in osvetlitev tako ni moteča za nasproti vozeča vozila. Sistem za dinamično uravnavanje dolgih luči vključuje tudi dinamične smerno prilagodljive luči. Dinamično uravnavanje svetlobnega snopa omogoča kotno osvetljevanje in uravnavanje svetlobnega snopa v zavojih in tako omogoča boljšo vidljivost in večjo varnost.

4. Zaznavanje utrujenosti voznika

Sistem s spremljanjem in analiziranjem voznikovega načina vožnje lahko odkrije znake utrujenosti in aktivira ustrezno opozorilo, ker zazna znake utrujenosti še preden se jih voznik zaveda. Sistem pridobiva do 200 podatkov o načinu vožnje in na osnovi tega ocenjuje ali je voznik sposoben za varno vožnjo.

5. Asistenca za ohranjanje smeri vozila Line Assist

Če obstaja nevarnost, da bo voznik nenadoma zapeljal iz smeri potem asistenca za ohranjanje smeri s prikazom na zaslonu, zvočnim signalom in korekcijo volana opozori voznika na nevarnost. Kamera v nosilcu notranjega ogledala prepoznava bočne črte in temu ustrezno reagira, če vozilo zapelje izven varnega območja. Sistem ni aktiviran v primeru vključenega smerokaza na levi ali desni strani. Sodoben sistem Line Assist zaznava tudi gibanje drugih vozil in sicer, če vozilo na sosednjem pasu zapelje preko sredinske črte, se Line Assist ustrezno odzove in prilagodi varno linijo vožnje.

6. Funkcija zaviranja v sili

Funkcija omogoča nenadno zaviranje, če sistem zazna, da bo pri nespremenjeni vožnji prišlo do trka. Podatki se posredujejo elektronskemu stabilizacijskemu programu ESC, ki zagotovi, da ob nenadnem zaviranju ne pride do nekontroliranega zanašanja vozila. Samodejno se vključijo vse štiri utripalke, vozilo pa tudi v primeru trka poskrbi, da so posledice le-tega čim manjše.

7. Funkcija prepoznavanja pešcev

Podatki o gibanju pešcev na vozišču in ob vozišču omogočajo, da vozilo v primeru nevarnosti zavira in prepreči nezgodo. Funkcija »Front Assist« skupaj s funkcijo prepoznavanja pešcev omogoča hitro zaustavljanje vozila in posledično zmanjšanje morebitnih poškodb v primeru trčenja.

2018-04-11T11:28:29+00:00 sreda, 11. april, 2018|Oznake: |