21. 9. 2012
Ljubljana, 20. september 2012 – Dne, 20. septembra 2012, se je ob 12.00 uri na svoji petnajsti seji sestal Svet javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa. Svet agencije je na seji obravnaval aktualno stanje varnosti v cestnem prometu. Stanje varnosti v cestnem prometu se je v prvih osmih mesecih leta 2012 izboljšala v primerjavi z istim obdobjem lani.

 

Sporočilo za javnost – 15. seja Sveta javne agencije RS za varnost prometa
21. 9. 2012

Ljubljana, 20. september 2012 – Dne, 20. septembra 2012, se je ob 12.00 uri na svoji petnajsti seji sestal Svet javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa. Svet agencije je na seji obravnaval aktualno stanje varnosti v cestnem prometu. Stanje varnosti v cestnem prometu se je v prvih osmih mesecih leta 2012 izboljšala v primerjavi z istim obdobjem lani. Na slovenskih cestah je do konca avgusta umrlo 79 (89) udeležencev, 10 manj kot leto poprej. Največ umrlih je bilo med vozniki osebnih vozil – 30 umrlih (26) ter voznikih motornih koles – 17 (20). Največ umrlih udeležencev je iz Osrednjeslovenske ter Podravske regije. Pri vzrokih za nastanek najhujših prometnih nesreč ostajata na prvih mestih hitrost ter nepravilna stran oz. smer vožnje. Pri vrstah ceste izstopajo regionalna cesta II. reda, avtocesta ter naselje brez uličnega sistema, saj se je na njih pripetila skoraj polovica vseh prometnih nesreč s smrtnim izidom (43 %). Ne glede na današnjo večjo stopnjo varnosti cestnega prometa pa je v mesecih julij in avgust umrlo 14 ljudi več. Iz finančnega zornega kota to pomeni izgubo v višini 11.213.000 EUR.

Svet agencije je obravnaval finančno poročilo poslovanja Javne agencije za obdobje prvih šestih mesecev leta 2012. Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa je v prvem polletju poslovala skladno s finančnim načrtom ter načrtom racionalizacije njenega delovanja.

Agencija za varnost prometa bo do konca leta izvedla nacionalne akcije za večjo varnost pešcev, zmanjševanje povprečnih hitrosti, vožnjo pod vplivom alkohola, uporaba mobilnih telefonov med vožnjo ter preventivne aktivnosti namenjene starejšim voznikom.

Svet je ob koncu razpravljal tudi o bodoči novi organiziranosti nacionalnega prometno varnostnega sistema, v katerem Agencija za varnost prometa ne bo več osrednja institucija z nalogami vodenja in koordiniranja delovanja sistema. Ker naj bi se vodenje, koordiniranje in odgovornost za stanje varnosti ponovno razdelilo na več ministrstev ter služb, bi bilo po mnenju Sveta potrebno te namene ponovno skrbno preučiti. Organiziranost in delovanje slovenskega nacionalnega prometno varstvenega sistema je danes učinkovita in primerljiva z organiziranostjo prometno najbolj varnih držav.