15. 1. 2013
Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu je dne, 11. januarja 2013, organiziral sestanek s predstavniki občinskih SPV ter PU iz Podravske regije. Sestanek je potekal v Mariboru. Na sestanku je sodelovalo 25 udeležencev, večinoma predstavnikov občinskih SPV (13 občinskih SPV), poleg teh pa so bili vabljeni tudi predstavniki PU Maribor in GPU in zaposleni AVP.

 

Sestanek s predstavniki občinskih Svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter predstavniki Policije iz Podravske regije
15. 1. 2013

Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu je dne, 11. januarja 2013, organiziral sestanek s predstavniki občinskih SPV ter PU iz Podravske regije. Sestanek je potekal v Mariboru. Na sestanku je sodelovalo 25 udeležencev, večinoma predstavnikov občinskih SPV (13 občinskih SPV), poleg teh pa so bili vabljeni tudi predstavniki PU Maribor in GPU in zaposleni AVP.

Dnevni red sestanka:
1.Analiza stanja prometne varnosti in prognoza za leto 2013 s poudarkom za območje Podravja,

2.Program aktivnosti za večjo varnost cestnega prometa za leto 2013,

3.Načrtovane aktivnosti občinskih SPV ter Policije v letu 2013,

4.Možni skupni ukrepi in sodelovanje za izboljšanje stanja v regiji,

5.Razno.

Uvodoma je Mateja Markl, AVP predstavila podatke za leto 2012 in napoved za leto 2013 – prognoza podravske regije, kjer se pričakuje poslabšanje stanja prometne varnosti v letu 2013. Omenjeno je bilo, da je bila Podravska regija v preteklosti najslabša. Glede na to je vložila zelo veliko v prometno varnost in izvedla veliko akcij, kar se je seveda odrazilo v občutnem izboljšanju stanja v letu 2012 in ta trend bo težko zadržat. V podobni situaciji je tudi Osrednjeslovenska regija.

Do sedaj sta bila izvedena že dva sestanka, s predstavniki nevladnih organizacij ter s predstavniki občinskih SPV in Policije v Osrednje slovenski regiji. Trenutni problem je gospodarski in finančni, saj ni zagotovljenih finančnih sredstev za preventivo. Največje poslabšanje lahko pričakujemo med meseci od maja do oktobra, in sicer pri pešcih in motoristih.

Predstavniki SPV so se aktivno vključili v razpravo in predstavili svoje načrtovane aktivnosti za leto 2013 ter poglede in komentarje na stanje prometne varnosti v Podravju ter pričakovano tveganje poslabšanja situacije. Hkrati so izrazili željo glede prenosa gradiv, in sicer iz AVP SPV na občino. Ni problem plačilo, zanima jih, zakaj ni možno pošiljanje na njihove stroške.

16-1-2013 8-42-23

Predstavniki Policije so opozorili, da se je v zadnjem času stanje res izboljšalo in da je po njihovem mnenju k temu pripomogla tudi sprememba zakonodaje. Vendar imajo tehnične in kadrovske težave. Glavne zasluge za izboljšanje pripisujejo izgradnji avtoceste, ki pa manjka še do drugega mejnega prehoda v Gruškovje.

Ljubo Zajc, direktor AVP je povedal, da sta hitrost in alkohol dve področji, katerima je potrebno nameniti več pozornosti. Od Policije se ne pričakuje, da bi izvajala več represije in več represivno usmerjenega merjenja hitrosti. Merjenje hitrosti je potrebno in to na mestih, kjer si ljudje želijo. Radarje je potrebno postaviti na tista mesta in potem voznike prednostno opozarjati, ne kaznovati. Kar se tiče pa alkohola, pa je poudaril, da bi bilo potrebno narediti akcijo, ko bi se bolj intenzivno preverjalo stanje alkoholiziranosti voznikov v Podravju (izvajanje alkotestov). S ciljem povečati stopnjo pričakovanja, da bodo vozniki kontrolirani takrat, ko vozijo pod vplivom alkohola. Primarni cilj ne more biti kazen ter odvzem vozniškega dovoljenja. Mateja Markl pa je dodala tudi področje varnosti pešcev, saj so le-ti v Podravju med najbolj ogroženimi, k njihovi varnosti pa bi lahko prispevali poleg že prej izpostavljenih infrastrukturnih ukrepov (potrebnih, vendar finančno in časovno zahtevnih), tudi učinkovit nadzor in opozarjanje voznikov v naseljih pred prehodi za pešce, ter seveda tradicionalnih preventivnih aktivnosti namenjenih osveščanju pešcev.

V nadaljevanju se je izpostavila tudi diskusija, ali je potrebna oz. smiselna tudi neka koordinacija na regijski ravni, ki bi potekala med samimi občinskimi SPV ter drugimi regijskimi ustanovami. Iz preteklosti so bile dobre izkušnje, saj se je v letih 2008 pripravil tudi poseben ožji program skupnih aktivnosti, h kateremu so se priključevale različne občine. Predvsem sta kot večja občinska SPV MO Maribor ter Ptuj, ki sta že v preteklosti oz. še vedno tesneje sodelujeta z okoliškimi manjšimi občinami.

Glavni sklepi sestanka:

– Glede problematike avtobusnih postajališč bo potrebno pregledati in sprejeti sklepe na lokalnih ravneh. AVP – SPV pridobi informacijo glede državne ravni in postopkov, ki že potekajo.

– Prometna signalizacija je slaba in neurejena, potreben je pregled in ureditev. Smiselno na lokalni ravni ustanoviti posebno delovno skupino, ki bi pregledala signalizacijo in posredovala svoje predloge.

– AVP poskuša z Direkcijo RS za ceste prioritetno postaviti načrtovane ukrepe na cestni infrastrukturi na državnih cestah v Podravju

– Na regijski ravni povezati aktivnosti sodelujočih občinskih SPV vsaj v nekaterih akcijah, ki bi lahko privedle do odmevnejših rezultatov na regijski ravni s podporo in pomočjo AVP-SPV.

Vsem udeležencem sestanka se zahvaljujemo za aktivno sodelovanje in se veselimo prihodnjega srečanja.