Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je v okviru projekta PRAISE izdal poročilo o spopadanju s problemom utrujenosti profesionalnih voznikov za volanom. Cilj sedmega tematskega poročila projekta PRAISE je okrepiti ozaveščenost delodajalcev o utrujenosti, kot enem izmed glavnih vzrokov prometnih nesreč med profesionalnimi vozniki tovornih vozil.
Sedmo tematsko poročilo ETSC: Spopadanje z utrujenostjo za volanom
21. 10. 2011
Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je v okviru projekta PRAISE izdal poročilo o spopadanju s problemom utrujenosti profesionalnih voznikov za volanom. Cilj sedmega tematskega poročila projekta PRAISE je okrepiti ozaveščenost delodajalcev o utrujenosti, kot enem izmed glavnih vzrokov prometnih nesreč med profesionalnimi vozniki tovornih vozil.
Vsebina poročila zajema tudi povzetek evropske prometne zakonodaje in načine, kako lahko delodajalci z ukrepi za preprečevanje utrujenosti voznikov med vožnjo izboljšajo prometno varnost zaposlenih. V poročilu so zbrani priporočila in nasveti, ki jih Evropski svet za varnost prometa predlaga na treh ravneh, in sicer na ravni EU, na ravni držav članic in na ravni delodajalcev.
Priporočila delodajalcem se nanašajo predvsem na:
– promocijo varnostne kulture v podjetju (hkrati pa mora biti vodstvo tudi za zgled),
– vključitev pisnih navodil o preprečevanju utrujenosti med vožnjo v politiko varnosti in zdravja pri delu ter v priročnik za voznike,
– skrb za izobraževanje in praktično usposabljanje voznikov,
– vključevanje vsebin ukrepanja proti utrujenosti, s poudarkom na ozaveščanju voznikov o pomenu zadostnega in kvalitetnega spanca,
– skrb za upoštevanje pravil o času vožnje, počitka in uporabi tahografov ter zmanjševanje nenamernih kršitev pravil,
– promocija najboljših praks in ozaveščanje o pomenu ukrepanja proti goljufijam v podjetju,
– skrb, da vozniki v prostem času ne vozijo drugih tovornih vozil,
– nagrajevanje voznikov za upoštevanje pravil,
– sodelovanje z drugimi akterji (policijo, združenji…) pri zaznavanju in odpravljanju vzrokov za goljufije pri uporabi tahografa,
– izogibanju nepredvidenih menjav urnikov vožnje,
– zagotavljanje primernih urnikov vožnje, ki omogočajo upoštevanje prometnih omejitev in izogibanje prometnim konicam – posvetovanje z vozniki,
– preventivno delovanje za preprečevanje stresa med vozniki in možnost svetovanja voznikom,
– sodelovanje z državnimi oblastmi in drugimi organizacijami pri urejanju parkirnih prostorov za tovorna vozila,
– upoštevanje varnih in zavarovanih parkirnih prostorov pri načrtovanju poteka vožnje ter primerno informiranje voznikov,
– zagotavljanje zadostnih finančnih sredstev za varno parkiranje tovornih vozil v primerih, ko so alternative nevarne in škodljive,
– preiskovanje vseh prometnih nesreč ter primerno ukrepanje, kjer je bila utrujenost med dejavniki prometne nesreče,
– posebna skrb za voznike na nočnih vožnjah, ko se po delovnem času vozijo domov (zagotovitev možnosti prenočitve ali prevoza).
 Več o tem: Sedmo poročilo ETSC 
 
											
				 
			
											
				 
					 
				 
				 
				 
				 
				 Nujni oz. zahtevani piškotki so vključeni
 Nujni oz. zahtevani piškotki so vključeni