AVP ostaja v dialogu in si prizadeva za dogovor – številne zahteve sindikata že upoštevane ali v reševanju, prav tako si aktivno prizadeva na vseh nivojih v smeri skrajševanja čakalnih dob na vozniške izpite
Vezano na podaljševanje čakalnih dob na nekaterih območjih, se AVP zaveda problematike in si aktivno prizadeva za njeno reševanje na več nivojih. Gre za dolgoročen problem, ki nima hitrih rešitev. AVP deluje kot del javne uprave, zato je Kadrovski načrt agencije določen na ravni države. Potrebe po dodatnih kadrovskih okrepitvah redno naslavljamo na pristojno Ministrstvo za infrastrukturo, nazadnje smo nanje naslovili predlog za povečanje kadrovskega načrta v sredini aprila 2025.
Zavedamo se, da čakalne dobe, ki lahko ponekod trajajo tudi do 90 dni, niso optimalne. Povečanje števila kandidatov po epidemiji, izrazita generacija 18-letnikov in koncentracija kandidatov v univerzitetnih središčih vplivajo na obremenjenost sistema. Na voljo je sicer sprotno osveževanje prostih terminov, kar omogoča, da lahko nekateri kandidati pridejo na izpit hitreje. Prav tako opravljanje vozniškega izpita ni vezano na kraj bivanja.
Glavni izziv ostaja pomanjkanje kadra. Delo ocenjevalca lahko opravlja le oseba z ustreznimi izkušnjami in predhodnim delom v šoli vožnje. Poleg zahtevnosti poklica in starostne strukture (povprečna starost ocenjevalcev je skoraj 50 let) je razlog tudi v konkurenčnosti pogojev zaposlitve. Po zadnji plačni reformi se plače postopno zvišujejo (do 2028), vendar je prehodno obdobje zahtevno.
Za reševanje nastalih razmer na AVP izvajamo vrsto ukrepov: nadurno delo, vključevanje pogodbenih sodelavcev, redna usposabljanja za nove ocenjevalce in aktivno iskanje kadra – še posebej na območjih z najdaljšimi čakalnimi dobami. Od leta 2021 smo usposobili 26 novih ocenjevalcev, zaposlili smo jih 11, vendar zanimanje za poklic ostaja skromno.
Pri krajšanju čakalnih dob je ključno tudi, da kandidati za vozniški izpit prihajajo nanj dobro pripravljeni, skladno s priporočili učiteljev vožnje in ne samo glede na minimalno zakonsko določeno število ur. Nezadostna pripravljenost za izpit povečuje število ponovitev opravljanja izpita, kar dodatno obremenjuje sistem.
AVP zavrača očitke Sindikata AVP o domnevno neustreznem odnosu do napovedane stavke, podane v nekaterih medijskih izjavah. Dialog s Sindikatom AVP ves čas poteka. Vodstvo AVP je prav tako v stalnem stiku s pristojnim Ministrstvom za infrastrukturo in Svetom AVP. Aktivno si prizadevamo za reševanje nastale situacije z namenom, da do stavke ne pride, saj menimo, da trenutne zahteve ne upravičujejo takšnega koraka – še posebej v razmerah, ko bi stavka dodatno podaljšala že tako dolge čakalne dobe na nekaterih območjih.
V številnih točkah, ki jih izpostavlja Sindikat AVP, so bili že doseženi konkretni premiki:
- V okviru zadnje plačne reforme so ocenjevalci edini v celotni javni upravi napredovali za štiri plačne razrede, ostali zaposleni v povprečju za tri. V letu 2024 je ocenjevalec s cca 20 let delovne dobe prejel 2.284,05 €, v letu 2025 pa je prejel 2.556,72 € (nanaša se na bruto plačo brez dodatkov) in povprečno 30 dni dopusta.
- Na 3. dopisni seji Sveta AVP je bila potrjena sistemizacija novega delovnega mesta Višji ocenjevalec na vozniškem izpitu 1.
- Zadnja sprememba kadrovskega načrta je bila leta 2019. Od takrat dalje je AVP na Ministrstvo za infrastrukturo večkrat posredovala predloge za povečanje Kadrovskega načrta AVP, zadnjič v aprilu 2025, in sicer za povečanje Kadrovskega načrta s 105 na 126 delovnih mest, od tega 16 ocenjevalcev.
- Določene zahteve, kot je izločanje posameznih nalog iz obstoječe sistemizacije, pa so v nasprotju z zakonodajo in zato neizvedljive.
- Dodatek za nevarne pogoje dela in dodatek zaradi prepovedi opravljanja pridobitne dejavnosti sta predmet pogajanj, ki bodo potekala med Sindikatom in Vlado RS v jeseni 2025. AVP je na pristojno ministrstvo že poslala predlog za ureditev teh dodatkov.
- AVP že zdaj prilagaja razporeditev terminov vozniških izpitov za enosledna vozila tako, da se v poletni vročini izvajajo v hladnejših delih dneva.
- Glede osnovne infrastrukture na poligonih (pitna voda, sanitarije, nadstreški), kjer je AVP le najemnik, je ureditev v teku. Dodatno smo pozvali lastnike tistih vadbenih površin, kjer to ni zagotovljeno, k zagotovitvi sanitarij in nadstreškov ter opozorili vodje območij na smiselno organizacijo dela v poletnih mesecih. Izvajanje vozniškega izpita poteka v več sklopih. Samo krajši del ocenjevanja se izvaja na vadbeni površini.
- Dogovorjeno je bilo, da AVP pred javno objavo prostega delovnega mesta lahko izvede interni razpis.
- AVP za dosego ničelne tolerance do vseh oblik nasilja že ima utečen protokol ukrepanja v vseh primerih nasilnega ravnanja strank. Na podlagi predloga Sindikata AVP pa je AVP pripravila tudi obvestilne plakate za vsa izpitna območja v RS.
- Prav tako se ureja tudi odgovornost ravnanja učiteljev šol vožnje v primeru nevarnih situacij med vozniškim izpitom.
AVP obžaluje, da stavkovni odbor Sindikata AVP z napovedjo stavke in nekaterimi dejanji dodatno poglablja problematiko dolgih čakalnih dob. Menimo, da je konstruktiven dialog prava pot za iskanje rešitev v korist vseh – tudi kandidatov za vozniški izpit, ki jih trenutne razmere najbolj prizadenejo.
Na AVP obžalujemo, da so razmere privedle do medijske napovedi stavke, saj menimo, da s produktivnim pogovorom lahko pridemo do dolgoročnih in sistemskih rešitev.
Foto: Dreamstime