25. 5. 2012
Dne 24.05.2012 ob 10:00 uri je v prostorih Javne agencije RS za varnost prometa potekala novinarska konferenca o preventivni akciji za uporabo varnostnega pasu s sloganom ”Pripnite se in doživite!”, ki jo vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa v sodelovanju s Skupnostjo občin Slovenije, Prometnim inšpektoratom RS, Obrtno ter Gospodarsko zbornico Slovenije, AMZS, Zavod varna pot, Ministrstvo za izobraževanje, kulturo in šport, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Zveza Združenj Avtomehanikov in Šoferjev Slovenije, Mestno ter Občinsko Redarstvo, Policija. Na novinarski konferenci je bil predstavljen glavni namen ter cilj akcije glede ozaveščanja voznikov ter potnikov o pomembnih vidikih uporabe varnostnega pasu ter vpliva na njihovo varnost ter zmanjšanje posledic v primeru prometne nesreče.

Novinarska konferenca Preventivne akcije — ZA UPORABO VARNOSTNEGA PASU! —
25. 5. 2012
pripni se

Dne 24.05.2012 ob 10:00 uri je v prostorih Javne agencije RS za varnost prometa potekala novinarska konferenca o preventivni akciji za uporabo varnostnega pasu s sloganom ”Pripnite se in doživite!”, ki jo vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa v sodelovanju s Skupnostjo občin Slovenije, Prometnim inšpektoratom RS, Obrtno ter Gospodarsko zbornico Slovenije, AMZS, Zavod varna pot, Ministrstvo za izobraževanje, kulturo in šport, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Zveza Združenj Avtomehanikov in Šoferjev Slovenije, Mestno ter Občinsko Redarstvo, Policija. Na novinarski konferenci je bil predstavljen glavni namen ter cilj akcije glede ozaveščanja voznikov ter potnikov o pomembnih vidikih uporabe varnostnega pasu ter vpliva na njihovo varnost ter zmanjšanje posledic v primeru prometne nesreče.

Akcija s sloganom »”Pripnite se in doživite!« bo potekala od 28. maja – 03. junija 2012.

»Stanje varnosti v cestnem prometu se je glede na preteklo leto 2011 izboljšalo. Število mrtvih se je zmanjšalo za 50%, manjši je tudi delež hudo ter lažje telesno poškodovanih oseb v prometnih nesrečah. Poglavitni cilj, ki smo si ga zadali do konca leta 2012, da na cestah ne umre več kot 118 ljudi ter da se zmanjša število hudo ter lažje telesno poškodovanih oseb ter da število slednjih ne preseže 860. S tem uresničujemo tudi zadani cilj Nacionalnega program za večjo varnost v prometu 2012-2021, ki sledi cilju prepolovitvi števila mrtvih. Temu cilju sledijo tudi Podravska, Osrednjeslovenska ter Gorenjska regija, katere so v preteklih mesecih in letih slovele po največjem številu umrlih udeležencev prometnih nesreč. Najmanj smrtnih žrtev pa je v zadnjem času zaslediti predvsem med vozniki osebni avtomobil, kolesarji ter motoristi. Največji delež prometnih nesreč je v naselju, pomemben podatek pa prikazuje manj smrtnih žrtev zaradi alkoholiziranosti. Velik uspeh za manjše število smrtnih žrtev je tudi sprememba Zakona o pravilih cestnega prometa, ki poudarja boljše stanje varnosti na cestah ter s tem posledično tudi manjše kršitve v cestnem prometu. Vse to nakazuje prednost preventivnih ukrepov nad represivnimi ukrepi. Seveda pa se bližajo poletni meseci s tem pa tudi povečano število tako vozil kot vseh ostalih prevoznih sredstev v cestnem prometu. Zato se zavedamo, da bo posebno pozornost treba nameniti prav hitrosti, ki je poglavitni vzrok prometnih nesreč s smrtnim izidom ter najranljivejšim udeležencem v cestnem prometu tako kolesarjem kot motoristom. Če se bo nadaljeval takšen trend, bomo do konca leta 2012 dosegli zastavljene cilje«. Je na novinarski konferenci povedal direktor Javne agencije RS za varnost prometa g. Ljubo Zajc

V nadaljevanju je ga. Vesna Marinko (AVP) predstavila namen ter cilj preventivne akcije s katero želimo opozoriti na povečanje stopnje uporabe varnostnega pasu med vozniki in sopotniki v avtomobilih, tovornih vozilih ter avtobusih.

»Uporaba varnostnega pasu zmanjša najhujše posledice prometnih nesreč, obveznost uporabe varnostnega pasa je zapisana tudi v nacionalni zakonodaji in se v primeru kršitev kaznuje z globo. Na podlagi sistematičnega štetja uporabe varnostnega pasu med vozniki in potniki motornih vozil, so statistični podatki pokazali da 93% voznikov uporablja varnostni pas. Povprečno največjo stopnjo uporabe varnostnega pasu s 94,5% je med vozniki ženskega spola ter 91% med vozniki moškega spola. Uporaba varnostnega pasu se je glede na leto 2010 povečala 1,5% med vozniki motornih vozil ter za 1,6% med sopotniki. Povprečno se je uporaba varnostnega pasu v letu 2011 povečala za 10%.

Na zadnjih sedežih uporablja varnostni pas 81% potnikov od tega 66% odraslih ter 92% otrok. Velik delež nepripetosti voznikov je na lokalnih cestah, najvišji pa na avtocestah. Med najboljšimi ocenjenimi regijami glede pripetosti je Osrednjeslovenska regija, najslabšo stopnjo privezanosti pa je zaslediti v obalno-kraški regiji. V letu 2011 je bila posledica smrtnih žrtev nepripetost z varnostnim pasom kar 27%. V primerjavi z enakim obdobjem leta 2010, se je število število smrtnih žrtev zaradi neuporabe varnostnega pasu povečala za 7%. Posledice neuporabe varnostnega pasu se kažejo tudi pri poškodovanih osebah in sicer je v letu 2011 bilo kar 75% težje poškodovanih ter 93% lažje poškodovanih oseb zaradi uporabe varnostnega pasu. Še vedno pa je velik delež odraslih oseb, ki med vožnjo ne uporabljajo varnostnega pasu in ne zagotavljajo ustreznih otroških sedežev z pravilnim zadrževalnim sistemom. V letu 2011 je v prometni nesreči umrlo 6 otrok od tega so bili 4 otroci potniki in 2 nista imela pravilno nameščenega zadrževalnega sistema. Dosledno uporabljanje varnostnega pasu rešuje življenje in zmanjšuje posledice prometnih nesreč« je zaključila ga. Vesna Marinko iz Javne agencije za varnost prometa.

Dr. Klemen Grabljevec iz Inštituta RS za rehabilitacijo Soča je potrdil pomembnost uporabe varnostnega pasu pri zmanjšanju hudih posledic pri prometnih nesrečah ter predstavil statistični podatek, ki prikazuje vzrok največjega števila smrtnih žrtev prav v prometnih nesrečah z najpogostejšimi posledicami poškodbe hrbtenjače ter možganov, ki puščajo trajne in težke posledice. Poudaril je, da je preventiva ter dosledna uporaba varnostnega pasu najboljša rešitev za preprečevanje posledic prometnih nesreč. Na podlagi ameriških študij je poudaril, da bi 100% uporaba varnostnega pasu prepolovila število smrtnih žrtev ter za 70% zmanjšalo hude posledice v prometnih nesrečah. Poudaril je da varnostni pas pri visoki hitrosti lahko povzroči le površinske poškodbe telesa, kože, manjši zlom ter izjemoma težje poškodbe notranjih organov in da ni primerjave med nastalimi poškodbami pri uporabi ali neuporabi varnostnega pasu. Zagotovil je, da je uporaba varnostnega pasu ključen pri preprečevanju hudih telesnih poškodb in smrti.

G. Zlato Zaletel (ZŠAM) je predstavil statistični podatek, ki kaže na najnižjo pripetost med vozniki tovornih vozil ter vozniki avtobusa in bodo delovali v smeri povečanja stopnje privezanosti tako voznikov kot potnikov v tovornih vozilih.

G. Boštjan Omerzel iz Skupnosti občin Slovenije je poudaril pomembnost vključevanja lokalnih skupnosti pri izboljšanju stanja varnosti cestnega prometa. »Lokalne skupnosti bodo preventivno akcijo promovirali s preventivnim materialom ter lokalnimi mediji ter vključitvijo občinskih redarstev v samo akcijo, kajti po zadnjih statističnih podatkih je stopnja uporaba varnostnega pasu najnižja v naseljih ter na lokalnih cestah zato bodo usmerili nadzor predvsem v okolico vrtcev, šol ter v urbanih naseljih ter kjer je gostota prometa največja. Poudarjali bodo uporabo varnostnih pasov tako pri odraslih kot pri samih otrocih ter s tem vplivali na kulturo in obnašanje voznikov med samo vožnjo« je poudaril g. Boštjan Omerzel iz Skupnosti občin Slovenije.

Sledila so novinarska vprašanja. Novinarska konferenca se je zaključila ob 11:00 uri.

Podrobnosti novinarske konference si lahko pogledate spodaj ter poslušate na priloženem posnetku. 

novin


Posnetek ikona mp3

Medijsko gradivo ikona pdf

Radijski oglas ikona mp3

Tiskan oglas ikona pdf