(Ljubljana, 14. oktober 2019) V. d. direktorice Agencije za promet Vesna Marinko, mag. upr. ved, se je udeležila mednarodne konference o mikromobilnosti, ki jo je organizirala evropska komisarka za promet Violeta Bulc in Generalni direktorat za mobilnost in promet. Konferenca je potekala pod naslovom »Mikro-mobilnost: naslednja velika stvar?«, osredotočena pa je bila na nov prometni razvoj mikro-mobilnosti, kot so električni skuterji, kolesa, mopedi in brezpilotni letalniki. Konference so se udeležili številni gostje iz 30 držav. Skupaj s predstavniki zakonodajalcev in podjetij za novo mobilnost je bil cilj konference ponuditi platformo za razpravo o izzivih in priložnostih mikro-mobilnosti za prebivalce urbanih območjih, in tudi za dostavo. Udeleženci so razpravljali o trenutni situaciji in kako načrtovati prihodnje korake.

Komisarka Violeta Bulc je poudarila, da mikro-mobilnost prinaša izzive na treh ključnih področjih: za investicije, vključevanje v javni prevoz in za vidike varnosti: „Mikro-mobilnost je tu, da ostane in bo spremenila prihodnost mobilnosti. Prispevala bo tudi k manifestaciji vizije nič.” Komisarka je še izpostavila, da mora proces odločanja za regulacijo teh novih oblik mobilnosti vključiti prav vse deležnike, ki morajo imeti pred očmi potrebe končnega uporabnika ter vseh udeležencev v prometu, tudi najbolj ranljivih.

V.d. direktorice Agencije za varnost prometa Vesna Marinko je aktivno sodelovala pri prvem panelu z naslovom: “Kakšno vlogo imajo vlagatelji in regulatorji pri mikro-mobilnosti”, panel pa je moderirala komisarka Violeta Bulc. Andreja Kodrin, direktorica, Third Millennium Knowledge and Quintaum ter g. Mohamed Mezghani, generalni sekretar UITP, sta prav tako sodelovala v okviru prvega panela. Razprava je obravnavala priložnosti, ki jih mikro-mobilnost ponuja uporabnikom za učinkovito mobilnost v mestih. Z regulativne in podjetniške strani so panelisti razpravljali o tem, kaj je treba oziroma kaj je mogoče storiti za spodbujanje mikro-mobilnosti.

Vesna Marinko je izpostavila tveganja, ki jih e-skiroji predstavljajo za najbolj ranljive udeležence v prometu: »E-skiroji lahko razvijejo visoke hitrosti, so skoraj neslišni, regulacija njihove uporabe je zato bistvena. Njihova kolesa so zelo majhna in občutljiva, zato so lahko prej podvrženi padcem. Izpostavljam tudi perspektivo uporabe skupnega prostora. Pri urejanju njihove uporabe ne smemo spregledati varnostnih vidikov. Mikro-mobilnost odpira tudi druga vprašanja, kot so vožnja teh naprav pod vplivom alkohola in okoljska vprašanja, saj ljudje lahko e-skiroje zavržejo kjer koli, tudi v reke. Veliko mest se s tem že sooča, kar predstavlja tudi okoljsko tveganje.« Vesna Marinko je spregovorila tudi o novostih v nemškem prometnem zakonu. E-skiroji veljajo v Nemčiji za motorizirano prevozno sredstvo, zato zanje veljajo enaka pravila za vožnjo pod vplivom alkohola in prepovedanih drog kot za vožnjo avtomobila. Samo v času trajanja Oktoberfesta je v Münchnu policija prijela 414 ljudi, ki so se vozili pod vplivom alkohola. Med njimi je bilo 254 odvzetim vozniško dovoljenje. Dovoljenje se lahko izgubi za obdobje od pol leta do pet let, vozniki si prislužijo tudi tri kazenske točke, je pojasnila Vesna Marinko.