5. 12. 2012
Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je novembra izdal 12. glasilo o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu.

Ena izmed novosti, ki jo je organizacija EuroNCAP ( Evropski program ocenjevanja novih vozil) naredila, je pomemben korak pri promociji uvajanja sistema inteligentnega spremljanja hitrosti (Intelligent Speed Assistance – ISA) v tehnologijo in varnost avtomobilov.

Aktivni sistem inteligentnega spremljanja hitrosti bo z letom 2013 vključen v ocenjevanje varnosti avtomobila. Ocena varnosti bo vključevala 4 nove komponente, ki se bodo nanašale na 4 dimenzije sistema ISA. Ocenjevanje varnosti bo usmerjeno kako sistem podaja informacije o omejevanju hitrosti, kako sistem določa omejitev hitrosti, opozarja in kako deluje samo omejevanje hitrosti.

 

Glasilo ETSC o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu
5. 12. 2012

Evropski svet za varnost prometa (ETSC) je novembra izdal 12. glasilo o spremljanju novosti na področju politike zmanjševanja hitrosti v cestnem prometu.
Ena izmed novosti, ki jo je organizacija EuroNCAP ( Evropski program ocenjevanja novih vozil) naredila, je pomemben korak pri promociji uvajanja sistema inteligentnega spremljanja hitrosti (Intelligent Speed Assistance – ISA) v tehnologijo in varnost avtomobilov.

Aktivni sistem inteligentnega spremljanja hitrosti bo z letom 2013 vključen v ocenjevanje varnosti avtomobila. Ocena varnosti bo vključevala 4 nove komponente, ki se bodo nanašale na 4 dimenzije sistema ISA. Ocenjevanje varnosti bo usmerjeno kako sistem podaja informacije o omejevanju hitrosti, kako sistem določa omejitev hitrosti, opozarja in kako deluje samo omejevanje hitrosti.

Poleg omenjene novosti pa se ETSC zavzema za razvoj najboljših praktičnih smernic za vzpostavitev digitalnih zemljevidov, ki bi bistveno prispevali k uveljavitvi sistema za prilagajanje hitrosti (ISA). Cilj smernic je vzpostavitev okvirja za zbiranje in vzdrževanje podatkov o omejevanju hitrosti ter olajšanje izmenjave izkušenj najboljših praks med državami članicami.
Novost na področju politike zmanjševanja hitrosti pa je tudi Evropska državljanska pobuda glede omejitve hitrosti v urbanih naseljih na 30km/h. To je nov instrument, ki omogoča zbiranje podpisov državljanov za zahteve Evropske komisije z namenom posredovanja novih zakonodajnih ukrepov.

 

V glasilu so predstavljene tudi kratke novice iz različnih držav EU. Na Nizozemskem je s 1. septembrom 2012 začel veljati nov ukrep na področju prometne varnosti, s posebnim poudarkom na največji dovoljeni hitrosti 130 km/h na avtocesti medtem ko za težja tovorna vozila ostaja največja dovoljena hitrost 80 km/h. V Belgiji je Flamski parlament sprejel Resolucijo o inteligentnem sistemu spremljanja hitrosti (ISA), ki je eden izmed učinkovitih ukrepov za omejevanje ter posledično zmanjševanja smrtnih žrtev ter hujših poškodb v cestnem prometu. Velika Britanija je dala nove smernice, ki določajo omejitev dovoljene hitrosti na lokalnih cestah v posvetovanje. S tem želijo opozoriti na večjo varnost in kakovost življenja. Končne smernice naj bi bile objavljene do konca leta 2012. V Grčiji pa se soočajo s preveliko hitrostjo, ki je eden izmed glavnih dejavnikov prometnih nesreč. Z različnimi raziskavami in preiskovanji se zavedajo, da morajo ukrepat ter omejiti hitrost na cestah.

Dodatne ukrepe za zmanjšanje hitrosti si lahko preberete v spodnji prilogi
Speed monitor 12.pdf