15.9.2013

Ali ste tudi letos pripravljeni, da se skupaj lotimo projekta Pasavček, katerega osnovni namen je spodbujanje pravilne uporabe otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov med vožnjo.

Javna agencija RS za varnost prometa – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu že vrsto let uspešno izvaja projekt Pasavček po slovenskih šolah in vrtcih, ki se je v preteklih letih razvil iz mednarodnega projekta Euchires.

Osnovna ciljna skupina so otroci 4 – 12 let ter njihovi starši. Projekt temelji na pozitivni spodbudi za uporabo otroških sedežev ter varnostnih pasov med vožnjo v avtomobilu. Osrednja figura projekta je lik Pasavčka, ki na prijazen način opozarja otroke:  RED JE VEDNO PAS PRIPET!

Tudi v letošnjem letu poteka prijava elektosnko preko spletne strani www.pasavcek.si in sicer od 15. do 30. septembra 2013

V preteklih letih smo poleg medijske kampanje pripravili tudi izredno uspešno projektno delo po vrtcih in osnovnih šolah po Sloveniji, ki je skozi leta doseglo preko 120.000 otrok, vsebino in sporočilo pa poznajo cele generacije otrok in njihovih staršev. 
V lanskem šolskem letu je kljub slabšim razmeram sodelovalo v projektu preko 700 skupin in šolskih oddelkov, kar pomeni, daje bilo aktivno vključenih preko 15.000 otrok. Za namene projektnih aktivnosti smo zagotovili številna preventivna gradiv, ki spodbujajo ter nagrajujejo otroke za njihovo ustrezno ravnanje (obešanke, kazala, urniki, priznanja…). 

15.9.2013
Projekt Pasavček – prijava za sodelovanje
V okviru projektnega dela v vrtcih in šolah so učitelji in vzgojitelji vključili vsebine varne vožnje pri različnih aktivnostih (branju, pisanju sporočil, likovnem oblikovanju, gibanju), uporabljali so različne pristope in metode dela, delo je potekalo kontinuirano skozi dalj časa, sodelovali pa so tudi z drugimi (starši, policijo, občinskim SPV).

Prijava k projektnemu delu
Tudi v letošnjem letu načrtujemo projektno delo po vrtcih (skupine 4-6 let) in osnovnih šolah (prva triada), ki bo potekalo od oktobra 2013 do konca aprila 2014. Delo bomo koordinirali na AVP – Svetu za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (Mateja Markl). Tudi v letošnjem letu bo prijava k sodelovanju v projektu potekala elektronsko, in sicer boste elektronsko prijavnico našli na spletni strani www.pasavcek.si od 15. septembra do 30. septembra 2013. Prijava bo potekala do roka, zaradi izdaje gradiv. Navodila vas bodo vodila skozi potek prijave, ob koncu pa boste prijavnico natisnili, ji dodali uraden podpis in žig ter nam jo posredovali na naš naslov:

  • AVP – Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, Trdinova 8, 1000 Ljubljana
  • ali po mailu: spv.pasavcek@gmail.com

Prijavnico skrbno izpolnite ter pri tem upoštevajte navodila na zadnji strani. K izvajanju projekta se prijavlja POSAMEZNA skupina oz. oddelek šole, in samo takšne prijavnice bomo upoštevali (saj drugače ob koncu projekta prihaja do zmede pri nagradah in priznanjih). V prijavnico vpišite samo tiste učitelje in vzgojitelje, ki bodo dejansko izvajali projektno delo, če nimate pomočnika ali koordinatorja na šoli/vrtcu, teh rubrik ne izpolnjujte. Koordinator aktivnosti na ravni ustanove (šole/vrtca) je oseba, ki koordinira delo vsaj treh skupin, ter skrbi za izvedbo posebnih dogodkov, usklajenost aktivnosti, poročila, ter je v dogovoru z ravnateljem/ico odgovorna za izvedbo aktivnosti na ravni šole/vrtca (ob koncu potrebujemo posebno uradno potrdilo s strani ravnatelja/ice).

Prosimo vas, da o svoji prijavi obvestite tudi vaš občinski Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.

Vsebina projektov:
Osnovna tema: varna vožnja otrok v avtomobilu in uporaba otroških varnostnih sedežev (otroci do 150 cm višine) in varnostnih pasov (pri odraslih in starejših otrocih). Poleg tega lahko tudi na ravni svoje ustanove poskrbite za varno vožnjo otrok (prihod v vrtec, primerno mesto za ustavljanje, organizirani prevozi s šolskimi kombiji in avtobusi, organizirani prevozi na izlete itd.), kar so dodatni cilji projekta Pasavček.

Smernice za izvajanje projektnega dela:

  • Aktivna vključenost učiteljev/vzgojiteljev, otrok, staršev v projektno delo (tako pri izbiri problema, načrtovanju, izvedbi in evalvaciji) à zelo pomembna za uspešnost projektov je aktivna vključenost staršev, saj tako lahko dosežemo dolgotrajnejše rezultate pri več otrocih

– Uporabljeni različni pristopi in metode dela pri obravnavi teme (npr. likovno ustvarjanje, pogovor, branje, poslušanje, razlaga, delo na terenu itd. z namenom, da čimbolj celostno zajamemo področja otrokovega razvoja)

– Vključevanje vsebin pri različnih predmetih, aktivnostih (pri slovenskem jeziku, spoznavanju narave in družbe, telesni, likovni, glasbeni vzgoji itd. z namenom, da posameznik določeno temo spozna z različnih vidikov)

– Kontinuirano izvajanje projekta dalj časa, da se osnovna sporočila in spremembe vedenja utrdijo

– (aktivna) vključenost drugih v izvajanje projektov (starši, policija, občinski SPV, drugi z namenom, da je uspešnost učinkov večja, če npr. starši spremenijo ali utrdijo svoje varno ravnanje)

– Izpeljava posebnih dogodkov na temo pripetosti med vožnjo v osebnih avtomobilih (srečanja za starše, demonstracija pravilne uporabe otroških sedežev, razstave izdelkov itd.)

Te usmeritve se ob koncu upoštevajo tudi pri ocenjevanju končnih poročil o izvedenih projektih.

Projektno delo po vrtcih in šolah bo časovno potekalo:

·    September 2013 – prijava k sodelovanju v projektu

·    Oktober 2013 – načrtovanje posameznih projektov s strani vzgojiteljev/ic in učiteljev/ic, krajša uvodna izobraževanja za izvajanje projekta Pasavček

·    November 2013 – marec 2014 – izvajanje projektnih aktivnosti, sodelovanje z različnimi institucijami in posamezniki, srečanja za starše, demo sedeži Pasavček

·    Marec 2014 – dodatne aktivnosti ob zaključku projektov v okviru nacionalne preventivne akcije Varnostni pas

·    Do 20. aprila 2014 – oddaja končnega poročila in evalvacije projekta

·    maj, junij 2014 – pregled končnih poročil in izbor, priznanja in nagradice za sodelujoče otroke ter potrdila o sodelovanju za učitelje/vzgojitelje (potrdila bodo posredovana tekom poletja)

Svetujemo, da izvedbo projektov načrtujete v sodelovanju z občinskimi sveti za preventivo, v katerih bi sodelovali tako vzgojitelji/ce iz vrtca kot tudi učitelji/ce iz prvih treh razredov osnovne šole. Tako bi razvijali sodelovanje med vrtcem in šolo ter nadgradili delo na področju prometne vzgoje. Projekti bi potekali v različnih predelih po Sloveniji, tako da bi vključili različne kraje.