(Vransko, 26. maj 2024) Gibalno ovirani so ena od tistih družbenih skupin, ki si zasluži večjo vključenost v družbo. Njihovi že tako veliki vsakodnevni izzivi so še večji zaradi pomanjkanja prometne varnosti in nestrpnosti voznikov. Pogosto se soočajo tudi z manjšimi možnostmi usposabljanja. Za ta namen je v nedeljo, 26. maja, Agencija RS za varnost prometa v sodelovanju z AMZS Centrom varne vožnje Vransko in društvom MZM (Motoristi za motoriste – društvo v javnem interesu) premierno izvedla specialni trening za gibalno ovirane motoriste. »Tovrstno usposabljanje je pomemben korak naprej v prizadevanjih za večjo varnost vseh udeležencev v prometu, še posebej tistih z gibalnimi omejitvami. Ob tem moram poudariti, da je varnost gibalno oviranih v prometu odgovornost vseh nas. Vsak izmed nas mora biti še posebej pozoren, skrben in predvsem strpen, da osebam z gibalnimi ovirami zagotovimo varno okolje na cestah in ulicah,« poudarja mag. Simona Felser, direktorica Agencije za varnost prometa.

Dogodek za enake možnosti

Šesturni trening je bil skrbno zasnovan z namenom, da bi motoristom z gibalnimi omejitvami omogočil enake možnosti za usposabljanje. V praktičnem delu izobraževanja so motoristi vadili na tako imenovanih trikolesnikih, in sicer pod budnim očesom Vojka Safrana, izkušenega trenerja varne vožnje. Trening je bil prilagojen specifikam motorjev, saj so vaje potekale tako po asfaltnih površinah kot tudi na drseči podlagi, kar je omogočilo celovit pristop k usposabljanju.

»Namen tega posebnega programa je bil, da motoristom na trikolesnikih omogočimo priložnost za trening v varnem okolju, kjer so lahko izboljšali svoje veščine obvladovanja vozil in se preizkusili v kritičnih situacijah, ki bi se lahko pripetile tudi na cesti,« dodaja direktorica Simona Felser.

Poznavanje fizikalnih omejitev sta zato izrednega pomena

Trikolesniki so po voznih lastnostih bolj podobna avtomobilom kot motorjem, vendar zaradi treh točk stika s podlago zahtevajo posebno pozornost pri bočni stabilnosti. Pravilno upravljanje z vozilom in poznavanje fizikalnih omejitev sta zato izrednega pomena. Ključne točke usposabljanja so bile ustrezna psihofizična priprava na vožnjo, vključno z vozniki z gibalnimi omejitvami, prilagoditev hitrosti in vožnje glede na omejitve in predpise ob upoštevanju tehničnih omejitev vozila in sposobnosti voznika, defenzivna vožnja, ki omogoča pravočasno prepoznavanje potencialnih nevarnosti in manevri reševanja, ki so na trike motorjih še zahtevnejši.

Na dogodku so zbrane nagovorili še, predsednik MzM, Pavle Hočevar, policijski inšpektor PU Ljubljana in predavatelj, Tomaž Tomaževic, upokojen policijski inšpektor in član MzM, Vladimir Pocek in pomočnik načelnika PP Ribnica in vodja preventive pri MzM, Marjan Cimprič.

Pavle Hočevar, predsednik MzM, je za začetek povedal nekaj o društvu in njegovem delovanju: »Društvo MzM šteje 360 članov (Slovenija, Italija in avstrijska Koroška) in deluje že 26 let. Ima tri stebre delovanja: preventiva, sklad za pomoč ponesrečenim motoristom in reintegracija invalidov. V okviru preventive vsako leto izpeljemo tudi številne tečaje varne vožnje, pri čemer je potrebno izpostaviti, da se je doslej v CVV Vransko treninga varne vožnje udeležilo že preko sto članov MzM-ja.«

Tomaž Tomaževic, policijski inšpektor PU Ljubljana in predavatelj, je predstavil pomembne vidike in skupne cilje sodelovanja Policije in društva MzM: »Policija vselej podpira vsakršno preventivno delovanje, zaradi česar se aktivno vključujemo pri dogodkih, ki jih organizira društvo MzM. Društvo je prepoznano kot eden izmed pomembni členov in partnerjev policije pri zagotavljanju varnosti v prometu in ozaveščanje o pomenu varnosti. Zato tudi na podlagi podpisane pogodbe z njim sodelujemo v raznih oblikah preventivnega delovanja. Skupaj na primer izvajamo delavnice, predavanja, kjer motoriste spodbujamo k odgovornemu ravnanju. Zasledujemo skupni cilj, izboljšati prometno varnost na naših cestah na podlagi vzajemnosti vseh udeležencev v prometu, še sploh motoristov, ki sodijo v skupino, kjer so ob prometnih nesrečah posledice pogosto zelo hude. Tako podpiramo tudi današnji dogodek, s katerim tudi v praksi skrbimo za naš skupni cilj.«

Vladimir Pocek, upokojen policijski inšpektor in član MzM, je povedal nekaj o vsakoletnem načrtu sodelovanja in vključenih posameznih dejavnostih: »Društvo MzM je s Policijo leta 2019 sklenilo sporazum o medsebojnem sodelovanju, katerega glavni namen je krepitev varnosti, še zlasti voznikov motornih koles. Pri tem izstopajo usposabljanja, razvijanje in promoviranje varne vožnje ter preventivne, solidarnostne in humanitarne akcije. Na tej podlagi se vsako leto sklene načrt sodelovanja, ki konkretizira posamezne dejavnosti, v katere so vključeni še številni drugi subjekti.«

Marjan Cimprič, pom. načelnika PP Ribnica in vodja preventive pri MzM, je v zaključnem delu dogodka povedal in se zahvalil vsem, ki so prispevali za uspešno izpeljani program varne vožnje za gibalno ovirane motoriste: »Veseli me, da nam je s skupnimi močmi uspelo izpeljati pilotni program varne vožnje za gibalno ovirane motoriste. Hvaležen sem vsem, ki so kakorkoli prispevali k temu, da imajo tudi na tem področju gibalno ovirani motoristi enake možnosti kot ostali in bo zaradi pridobljenih veščin njihova udeležba v prometu varnejša.«