10.4.2014

Pričela se je nacionalna preventivna akcija Hitrost – Počasneje je varneje 2014, ki jo koordinira v okviru Nacionalnega programa varnosti cestnega prometa Ministrstvo za notranje zadeve – Policija.

Cilji nacionalne preventivne akcije so:

1. zmanjšati število prometnih nesreč zaradi neprimerne oz. neprilagojene hitrosti

2.  zmanjšati število umrlih zaradi neprilagojene hitrosti (ne več kot leta 2010) ter

3. zmanjšati število hudo telesno poškodovanih za 15

Akcija bo potekala v treh časovnih obdobjih in sicer v aprilu 2014, sredini junija ter konec avgusta 2014.

V okviru akcije bo Javna agencija za varnost prometa izvedla naslednje aktivnosti:

– obveščanje in razdelitev preventivnih gradiv za potrebe občinskih SPV

– izvajanje preventivnih dogodkov na lokalni ravni z osveščanjem glede nevarnosti prehitre in neprilagojene hitrosti

– izvajanje prometnih delavnic po srednjih šolah

– Priprava in analiza spletne ankete o problematiki hitrosti na slovenskih cestah

– obvestilo in poziv k dodatni pozornosti o temi hitrosti izpitnim centrom in avtošolam
– podrobnejša analiza povprečnih hitrosti na različnih vrstah cest za državno omrežje

 

Načrt aktivnosti Hitrost 2014 (.pdf)

10.4.2014
Preventivna akcija Hitrost – Počasneje je varneje 2014

Po podatkih iz analize stanja na tem področju so ključne naslednje ugotovitve:

·   zaradi neprimerne oziroma neprilagojene hitrosti je na slovenskih cestah leta 2013 umrlo 49 oseb (ali 39 % vseh umrlih),

· zaradi neprimerne oziroma neprilagojene hitrosti je bilo na slovenskih cestah leta 2013 hudo telesno poškodovanih 245 ljudi (ali 35 % vseh hudo telesno poškodovanih),

· neprilagojena hitrost je pogosto povezana tudi z nekaterimi vzroki prometnih nesreč, kot so nepravilna stran oziroma smer vožnje, nepravilnosti pri prehitevanju in izsiljevanje ali neupoštevanje prednosti, stopnja poškodb pa je povezana tudi z neuporabo varnostnih pasov,

· leta 2013 se je delež alkoholiziranih voznikov v prometnih nesrečah, ki jim je botrovala hitrost, zmanjšal za 11 % (leta 2012 se je delež zmanjšal za 5 %).

Hitrost je pogosto povezana tudi z nekaterimi drugimi dejavniki, kot so nepravilna stran in smer vožnje, nepravilnosti pri prehitevanju in neupoštevanje pravil o prednosti, kar pomeni, da se hitrost kot vzrok posredno pojavlja tudi pri drugih vzrokih prometnih nesreč.

Zaradi hitrosti je na slovenskih cestah v letu 2013 umrlo 8% manj udeležencev v primerjavi s predhodnim letom, kar za 19% je bilo manj hudo poškodovanih in za 3% lažje poškodovanih.

Glede na posledice prometnih nesreč je prioritetna naloga zmanjšanje povprečnih hitrosti, kar posledično pomeni manjše in blažje posledice prometnih nesreč (manj mrtvih in hudo poškodovanih). Predvsem je ključnega pomena znižanje povprečnih hitrosti znotraj naselij, kjer so pogostejši predvsem ranljivejši udeleženci v prometu (pešci, kolesarji, starejši, otroci).