Naletna teža - Agencija za varnost prometa - AVP
Naletna teža2017-02-22T08:49:53+00:00

Naletna teža
Od prvih varnostnih ukrepov v osebnih avtomobilih, ki so jih začeli razvijati v zgodnjih petdesetih letih, je varnostni pas še vedno eden od pomembnejših izumov za večjo varnost voznikov in potnikov v avtomobilu. Varnostni pas se je v desetletjih spreminjal in izboljševal. Že dolgo uporabljamo avtomatski varnostni pas, ki zagotavlja, da se trakovi pasu kar najbolj prilegajo telesu in s tem zmanjšujejo verjetnost poškodbe. Sodobna vozila imajo vgrajene samozatezne pasove, ki se ob trku še dodatno zategnejo in tako poskrbijo, da je nihanje telesa kar najmanjše, z omejevalniki zatezne sile pa se pas delno sprosti, če je zatezna sila prevelika in bi zaradi tega lahko prišlo do poškodb. Seveda ima veliko avtomobilov vgrajene tudi varnostne mehove (airbage) in ustrezne vzglavnike. Kljub sodobni tehniki še vedno velja, da moramo varnostni pas pripeti in preveriti, ali so ustrezno zaščiteni tudi drugi potniki v avtomobilu. Še zlasti to velja za otroke.

Z uporabo varnostnih sedežev bi bilo v prometnih nesrečah vsaj za polovico manj mrtvih otrok, veliko poškodovanih otrok, ki imajo trajne posledice, pa bi dobilo le nekaj modric in prask.

Verjetno se otrok najbolje počuti, če sedi v maminem naročju. A nekaj so dobri občutki in prijeten dotik, drugo pa so sile ob prometnih nesrečah. Že pri trku vozila, ki vozi s hitrostjo 50 km/h, se naša naletna teža poveča več kot 25-krat. Mamica, ki ima 60 kg, tako ob trku, če nepripeta drži otroka na prvem sedežu, stisne otroka ob armaturo z naletno težo okoli ene tone in pol. Trk pri hitrosti 50 km/h je enak padcu 12 metrov v globino. Dvomimo, da si kdo upa skočiti tako globoko, a zakaj bi to sploh počeli? Pripnimo si raje varnostni pas in pripnimo v sedež tudi otroka. Za otroka varnostni sedež ni oklep, ki bi ga utesnjeval. Sedež mu omogoča boljši pogled iz vozila, saj je dovolj visok, da vidi skozi okno. Otroci, ki so v ustreznem varnostnem sedežu pripeti z varnostnim pasom, so bistveno bolj varni ob morebitnih nesrečah, pa tudi ob ostrih zaviranjih, saj jih sedež še dodatno zaščiti.